معرفی نفرات برگزیده دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در تبریز

دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور معاون فرهنگی وزیر ارشاد و جمعی از شاعران برجسته ایرانی و خارجی در شامگاه روز یکشنبه در تبریز با معرفی نفرات برگزیده، برگزار شد.

در دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر، آثاری از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان ،ایران و بوسنی و هرزوگوین شرکت داشتند که هیات داوران بعد از بررسی ۵ هزار کتاب و آثار ۱۵۰ شاعر ایرانی و خارجی نفرات زیر را به عنوان منتخب این جشنواره اعلام نمود.

اهدای سرو بلورین جشنواره به میرزاحسین کریمی مراغه ای، محمود دست پیش متخلص به واله، حیدر عباسی متخلص به باریشماز، یدالله امینی متخلص به مفتون امینی، اصغر فردی، ولی الله کلامی زنجانی و مرحوم حسین منزوی به عنوان شاعر، ادیب، منتقد و نویسنده آثار ترکی.

همچنین هیات داوران این جشنواره برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این رویداد ادبی، از نشر ‘مروارید’ به عنوان ناشر برگزیده کتاب شعر تقدیر به عمل آورد.

در این جشنواره از پنج دهه تلاش و فعالیت ادبی ‘احمدرضا احمدی’ و ‘عبدالعظیم صاعدی’ با تقدیم سرو بلورین دوازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر تقدیر گردید.

هیات داوران این جشنواره در بخش کودک و نوجوان نیز لوح تقدیر، سرو بلورین و ۱۰ سکه بهار آزادی را به کتاب ‘دو تا سیب شیرین’ به قلم خاتون حسنی و کتاب ‘کلید، کلید، دسته کلید’ به قلم اکرم کشایی اهدا نمود.

در بخش ‘درباره شعر’ هم دو برگزیده مشترک شامل کتاب های ‘صد سال عشق مجازی’ به قلم محمود فتوحی و ‘درپی آن آشنا’ به قلم سیدمحمود راستگو، لوح تقدیر، سرو بلورین و ۱۵ سکه بهار آزادی را دریافت کردند.

همچنین در بخش شعر بزرگسالان ، ۳۰ سکه بهار آزادی، سرو بلورین و لوح تقدیر به تنها اثر برگزیده با عنوان ‘ صدای زنگ درآمد’ به قلم رویا شاه حسین زاده تعلق گرفت.



معصومه کارشناسی طراحی صنعتی است و چند سالی است که در عرصه هنر فعالیت می کند علاقه زیادی به ادبیات و سینما دارد.


دیدگاهتان را بنویسید