نشست هماهنگی افتتاح رسمی رویداد تبریز ٢٠١٨ برگزار شد

با حضور روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری نشست هماهنگی سفر رئیس جمهور به آذربایجان‌شرقی و افتتاح رسمی رویداد تبریز ٢٠١٨ برگزار شد.

این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونین فرهنگی و هنری و روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

محمد محمد‌پور” در این نشست با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور محترم و هیات دولت و نحوه‌ی برگزاری موثر برنامه‌های فرهنگی و هنری اظهار داشت: انتظار می‌رود با تلاش اهالی فرهنگ و هنر برنامه‌هایی درخور و شان رویداد تبریز ٢٠١٨ در این سفر اجرا شود.

وی افزود: رئیس جمهور سه‌شنبه هفته آینده به تبریز سفر خواهد کرد و این سفر علاوه بر اینکه سفر استانی ایشان است، افتتاح رسمی رویداد تبریز ٢٠١٨ نیز در خلال آن انجام خواهد شد و به همین خاطر رئیس جمهور دو روز میهمان مردم آذربایجان شرقی خواهد بود.

محمدپور گفت: ‌تبریز ٢٠١٨ ظرفیتی است تا ما بتوانیم به واسطه‌ی داشته‌های فرهنگی و هنری خود، جاذبه‌های فرهنگی آذربایجان را معرفی کنیم و با استفاده از ظرفیت های این بخش بایستی تبریز ۲۰۱۸ را به یکی از نقاط اوج گردشگری فرهنگی کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: انجمن‌های فرهنگی و هنری حاضر در این نشست در ایده‌پردازی و عملیاتی کردن طرح های ابتکاری در رویداد تبریز ٢٠١٨ باید از ظرفیت‌ها و نیروهای متخصص خود بهره ببرند تا زوایای مختلف فرهنگی و هنری آذربایجان‌شرقی و شهر تبریز برای گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی شناسانده شود.

وی تصریح کرد:‌ تبریز ۲۰۱۸ یک موضوع محدود به جغرافیای تبریز و آذربایجان‌شرقی نیست بلکه پنجره‌ جدیدی است که از شمال غرب کشور گشوده شده تافرهنگ و هنر، گردشگری استان و ارتباطات بین‌المللی کشور را تقویت کند و هنرمندان باید به این مهم توجه داشته باشند.

در این نشست روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری استان به ارائه‌ی طرح‌ها و پیشنهادهای خود برای اجرای برنامه‌ی ویژه فرهنگی و هنری همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت پرداختند.




دیدگاهتان را بنویسید