نمایشگاه اکسپو آثار هنری، تابلوهای کوچک در تبریز

در پی برگزاری موفقیت آمیز «اولین نمایشگاه فروش آثار نقاشی- آرت اکسپو تبریز»، موسسه فرهنگی شمس تبریزی با اخذ مجوز لازم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف حمایت از هنرمندان و بسترسازی برای رونق اقتصاد هنر تبریز و بهبود فضای کسب و کار و فعالیت حرفه‌ای و فراهم نمودن شرایط بهینه جهت فروش آثار به مجموعه‌داران و علاقه‌مندان آثار هنری در سطح کشور در نظر دارد نمایشگاه فروش آثار هنری- تابلوهای کوچک را در اسفند ماه سال ۱۳۹۶در مجتمع تجاری اطلس تبریز برگزار نماید.

4961tabrizart

آیین نامه:
۱- حداقل سن هنرمندان ۳۰ سال و باید ساکن و یا متولد استان آذربایجان‌شرقی باشد.
۲- موضوع، تکنیک و شیوه ارائه اثر آزاد می‌باشد.
۳- رشته های حاضر در نمایشگاه شامل نقاشی- خوشنویسی- عکس و مجسمه می‌باشد.
۴- رشته نقاشی‌خط به صورت رشته شناور محسوب گردیده و هنرمندان هر دو رشته نقاشی و خوشنویسی می‌توانند آثار نقاشی‌خط هم ارائه نمایند.
۵- آثار هنرمندانی که در قید حیات هستند در نمایشگاه شرکت داده می‌شود و ثبت نام توسط خود هنرمند انجام می‌پذیرد لذا مالکان آثار هنری هنرمندان متوفی، حق شرکت ندارند.
۶- ورودیه برای هر هنرمند در هر رشته هنری ۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال می‌باشد.
۷- هر هنرمند می‌تواند حداکثر در دو رشته هنری به صورت مجزا ثبت نام و شرکت نماید.
۸- هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۳ اثر با تعیین اولویت ارائه نماید. که دو اثر اول در نمایشگاه نصب خواهد شد و در صورت فروش یکی از آثار، اثر سوم نیز به نمایشگاه راه می‌یابد.
۹- در کتاب نمایشگاه ۲ اثر با تعیین اولویت توسط هنرمند به چاپ خواهد رسید.
۱۰- آثار ارسالی باید برای اولین بار به نمایش در آمده باشند.
۱۱- اندازه آثار کوچکترین ضلع حداقل ۲۰ سانتی‌متر و بزرگترین ضلع حداکثر ۷۰ سانتی‌متر (با احتساب پاسپارتو) باید باشد و ارتفاع آثار مجسمه نیز بدون احتساب پایه حداکثر به ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر تعیین می‌گردد.
۱۲- آثار مجسمه باید با جنس ماندگار تولید شده باشند (آثار گچی ماندگار محسوب نمی شود) و با بسته‌بندی مناسب تحویل گردد و در صورت نامناسب بودن بسته بندی، مسئولیتی متوجه برگزار کننده نمی‌باشد.
۱۳- آثار ارائه شده باید دارای قاب باشد. پاسپارتو، شاسی و هر شیوه عرضه و نمایش جزئی از اثر به شمار می‌رود. آثاری که از این لحاظ مناسب نباشند، کنار گذاشته خواهند شد.
۱۴- برگزارکننده حق استفاده از عکس آثار ارائه شده برای چاپ در کتاب، بروشور سایت و سایر موارد مرتبط تبلیغاتی را برای خود محفوظ می‌دارد.
۱۵- امضاء هنرمند بر روی اثر الزامی است.
۱۶- به کلیه شر کت‌کنندگان کاتولوگ (کتاب نمایشگاه) آثار اهدا می‌شود.
۱۷- هنرمندان لازم است با مراجعه به سایت www.tabrizexpo.com مراحل ثبت نام اینترنتی خود را انجام دهند و در پایان کد رهگیری دریافت نمایند.
۱۸- حجم هر فایل ارسالی آثار باید حداکثر ۵ مگابایت باشد. هم‌چنین تصاویر ارسالی با فرمت JPEG و ابعاد کمتر از ۱۵۰۰ پیکسل نباشد.
۱۹- آثار ارائه شده در رشته خوشنویسی باید از طلق بجای شیشه جهت قالب گیری استفاده گردد.

گاه شمار:
آخرین مهلت ثبت نام ۳۰ دی‌ماه ۹۶
زمان نمایشگاه : ۳ لغایت ۱۱ اسفندماه ۹۶
افتتاح نمایشگاه : پنج‌شنبه ۳ اسفندماه ۹۶ – ساعت ۱۷

مقررات نمایشگاه
۱- برگزار کننده بر اساس اظهار شرکت کننده، حسب مورد او را مالک اثر می‌داند و در صورتی که تا قبل از فروش اثر ادعایی برخلاف آن از سوی غیر به‌طور کتبی به برگزارکننده اعلام شود، برگزارکننده اثر مذکور را از نمایشگاه حذف خواهد کرد و مسئول حل اختلاف نخواهد بود در این فرض، اثر با تنظیم صورت‌جلسه به شرکت‌کننده تحویل داده خواهد شد ولی مبلغ ورویه مسترد نمی‌شود. چناچه چنین ادعایی پس از فروش اثر به مشتری مطرح شود، مسئولیت پاسخ‌گویی در قبال خریدار و مدعی ثالث به عهده شرکت کننده خواهد بود.
۲- برگزارکننده مکلف است در قبال دریافت آثار شرکت‌کننده، رسید ارائه نماید و شر کت‌کننده نیز مکلف است در پایان نمایشگاه – حداکثر دو هفته پس از پایان نمایشگاه – با تحویل رسید، آثار به فروش نرفته خود را دریافت نماید. چنانچه شرکت‌کننده پس از انقضای مهلت مذکور نسبت به دریافت آثار خود مراجعه ننماید، برگزارکننده هرگونه ادعای دیگر در خصوص محافظت از اثر را از خود ساقط می‌نماید.
۳- ید برگزارکننده بر آثار ارائه شده امانی است و تکلیف محافظت از آنها در حدود متعارف و متناسب با امکانات او است که شرکت‌کننده با آگاهی از این امر تحویل اثر را قبول نموده است.
۴- سقف قیمت اتیکت آثار عرضه شده مبلغ ۹.۵۰۰.۰۰۰ ریال تعیین شده است که پس از کسر حق‌العمل برگزار کننده (۲۵%) و مالیات بر ارزش افزوده (۹%)، مبلغ ۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال به هنرمند تعلق می‌گیرد.
۵- چنانچه هر دو طرف برگزارکننده و شرکت‌کننده راضی به اعمال تخفیف باشند در این صورت مبلغ تخفیف از هر دو طرف به‌ نسبت درصد طرفین کسر می‌شود و در صورتی که فقط یکی از طرفین راضی به تخفیف باشد فقط از طرف راضی، تخفیف کسر می‌گردد.
۶- برگزارکننده مکلف است حداکثر تا دو هفته پس از اتمام نمایشگاه سهم هنرمندان از وجوه آثار فروخته شده را به صاحبان اثر پرداخت نماید. و در صورتی که خریدار، قیمت اثر خریداری شده را به صورت چک تسلیم نموده باشد، حداکثر تا یک هفته پس از وصول چک، سهم شرکت کننده پرداخت می‌گردد.
۷- اگر برپایی نمایشگاه به جهات قابل انتساب به برگزارکننده متعسر شود در این صورت ضمن عودت آثار ارسالی کلیه وجوه دریافتی به عنوان ورودیه به شرکت‌کننده مسترد خواهد شد.
۸- اگر شرکت کننده پس از تکمیل ثبت نام اینترنتی، به هر دلیلی از حضور در نمایشگاه منصرف شود می‌تواند با درخواست کتبی اثر خود را دریافت نماید و در این صورت ورودیه ایشان مسترد نمی‌گردد.
۹- برگزارکننده مجاز است آثاری را که از نظر فنی، هنری، کیفی، و محتوایی در سطح قابل قبولی نباشد از نمایشگاه حذف نماید و در این صورت ورودیه آنها عودت می‌گردد.
۱۰- برگزارکننده مجاز است آثار و یا شرکت‌کنندگانی را که با ضوابط فراخوان مطابقت نداشته باشند را از نمایشگاه حذف نماید و در این صورت ورودیه آنها عودت نخواهد شد.
۱۱- در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین چه به صورت اختلاف مالی و یا ادعای خسارت از باب عیب یا تلف اثر و یا اختلاف در تفسیر مندرجات مقررات نمایشگاه، حل اختلاف توسط داوری مرضی‌الطرفین صورت خواهد گرفت که هر دو طرف مکلف به تبعیت از نظریه داوری خواهند بود.
۱۲- در خصوص موارد پیش‌بینی نشده در این مقررات، نظریه برگزارکننده معتبر خواهد بود.

ثبت نام




دیدگاهتان را بنویسید