نمایشگاه عکاسان آذربایجان غربی در تبریز

نمایشگاه عکاسان آذربایجان غربی در تبریز

پس از نمایش آثار عکاسان آذربایجان غربی در ششمین دورۀ ده روز باعکاسان در خانۀ هنرمندان تهران و در ارومیه این نمایشگاه با عنوان «عکاسی مداوم، حضور ماندگار» در گالری مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز به نمایش در می‌آید.

در این نمایشگاه ۵۰ اثر انتخابی در ابعاد ۵۰ در ۷۵ سانتی‌متر، گزیده‌ای از آثار عکاسان آذربایجان غربی، با رویکردهای مختلف عکاسی بر روی دیوار خواهد رفت.

رومین محتشم کیوریتور «عکاسی مداوم، حضور ماندگار» در بیانیۀ این نمایشگاه می‌نویسد:
«شکوفه می‌دهد این درخت، اگر نگاهت آبستن بهار باشد. تا چشم باز می‌کنی فصل‌ها عوض شده‌اند و رنگ‌ها جلوه‌ای دیگر یافته‌اند. اما هنوز دلت برای هست بودن می‌تپد و هستی چیزی است از جنس معنا یافتن و معنا بخشیدن.

ادراک جهان با تمام زخم‌هایی که هرروز بر پیکرش وارد می‌شود، ادراک انسان که هر روز سرگشته‌تر وتنها‌تر می‌شود و ادراک هستی که هر روز ولع زندگی را افزون می‌کند. چگونه می‌شود این همه را دید وکتمان کرد. عکس ناچاری امروز است و عکاس چشم جستجوگر هستی.
هیچ فرقی نمی‌کند که در کجای جهان هستی و از کدام قوم و نژاد. امانتی به تو سپرده شده است. چشمانی بینا و دلی همراه و جستجوی فزایندۀ تو به شعور این جهان، مسئولیت خطیر توست که هر روز جلوه‌های تازه‌ای از رخدادهای بشری را به نمایش می‌گذارد.

ما گرد هم آمده‌ایم تا از روح این جمع جانی تازه بگیریم وافق‌های تازه‌تری راکشف کنیم.
بودن ما در گرو تلاش‌های بی‌وقفۀ ماست و حتی اگر بخواهیم در چنین فصلی سرد دوربین هم در دستان ما شکوفه خواهد داد. کافی است که باور کنیم و کافی است که در کنار هم باشیم.»

همچنین در مراسم گشایش «عکاسی مداوم، حضور ماندگار»، از کتاب عکس این نمایشگاه با عنوان «پرده‌های گشوده» که شامل آثاری از عکاسان استان آذربایجان غربی است رونمایی خواهد شد.

افتتاح نمایشگاه: جمعه ۱۳ بهمن ماه ساعت ۱۷
زمان نمایشگاه: ۱۴ الی ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۶
مکان: تبریز، بلوار استاد شهریار، تقاطع سربالایی ولیعصر، مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز




دیدگاهتان را بنویسید