نمایش بوفالوی امریکایی بر روی صحنه تئاتر شهر تبریز اجرا می‌شود

بوفالوی آمریکایی نوشته دیوید ممت به کارگردانی مهدی اسعدی تا ٧ دی ماه در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

9985tabrizart

مهدی اسعدی، کارگردان این نمایش در خصوص بوفالوی آمریکایی می‌گوید:  دان دوبرو صاحب مغازه سمساریست.
چندی پیش شخصی وارد مغازه او شده و سکه بوفالویی از مغازه او پیدا کرده و پول هنگفتی بابت سکه پرداخت کرده است. دان که نمی دانسته سکه چنین ارزشی میتواند داشته باشد، با احتمال آنکه خریدار سکه یک کلکسیونر است، نقشه دزدی از خانه ی آن مرد را در سر می پروراند و شاگرد مغازه اش یعنی باب همکار او در پیشبرد این نقشه است. تیچ دوست و همکار دان بعد از اطلاع از نقشه دزدی، دان را قانع میکند که باب را کنار بگذارد و با خود او این نقشه را عملی کنند. روحیات انسانی دان باعث میشود که بعد از کنار گذاشتن باب در برزخ انسانیت و موفقیت گرفتار شود.
وی می‌افزاید: نمایش بوفالوی آمریکایی نیز همچون دیگر آثار ممت به روابط پیچیده انسانی می‌پردازد و از میان رفتن اخلاقیات را در دنیای مدرن امروز به نقد می‌کشد.
اسعدی تأکید می‌کند: در هر جامعه ای اتفاقاتی از این دست احتمال وقوع دارند و به همین دلیل مخاطبان این نمایش به گونه ای با موضوع و شخصیت ها همزاد پنداری می‌کنند و این امر می تواند برای تماشاگر چذاب باشد.
گفتنی است، آراز بارسقیان مترجم این نمایش است و در اجرای آن، اکبر زارع به عنوان مشاور کارگردان، سپیده محجل ، مانی طوقدار به عنوان دستیاران کارگردان فرید ادهمی، شاهین کاظمی نژاد و محمدامین داروئیان به عنوان بازیگر، کمال پرناک به عنوان طراح صحنه ، سامان ارمی به عنوان طراح نور، محمدرضا فلاحیان به عنوان طراح لباس، زهرا راد به عنوان منشی صحنه و مهدیه عبادی به عنوان گریمور، مهدی اسعدی را همراهی می‌کنند.




دیدگاهتان را بنویسید