شب هزار و یکم

نمایش شب هزار یکم روایت به یغما رفتن فرهنگ در دوره های مختلف تاریخ

کارگردان نمایش شب هزار و یکم گفت: نمایش شب هزار یکم روایت به یغما رفتن فرهنگ در دوره های مختلف تاریخی است.

جواد قامتی در رابطه با نمایش شب هزار و یکم اذعان داشت: هزار و یک شب علاوه بر اینکه یک کار نمایشی فاخر بوده یک کار پژوهشی منحصربفرد در خصوص کتاب هزار افسان است که بعداها به هزار و یک شب معروف شده است.

وی با بیان اینکه “شب هزار و یکم” به نوعی روایت سیر به یغما رفتن فرهنگ در دوره‌های مختلف تاریخ است، افزود: این نمایش یک دغدغه فرهنگی بوده که به لحاظ زمان رشته های خاصی را به هم متصل می کند، اجرای نمایش “شب هزار و یکم” با وجود تمام سختی‌ها تجربه بسیار مفیدی در کنار یک گروه پرتلاش و با استعداد برای من بود.

کارگردان توانای تبریزی اذعان داشت: پیام و هدف نمایش در خلق آثار به نظر کلی است، همین که آدمی درگیر کار هنر باشد و زیبایی های آن را به مخاطبان نشان دهد حرکتی زیبا و دارای پیام است که فضای اندیشیدن را برای تماشاگران به ارمغان می آورد.

قامتی ادامه داد: سال های اخیر جشنواره های پررونق تر ازاین رویدادها داشتیم چراکه اعتبارات بیشتری از سوی هنرمندان و ارگانها به جشنواره ها اختصاص می یافت ولی این اتفاقات اینک کم رنگ تر شده است.

وی گفت: این جشنواره در مقایسه با جشنواره‌های سال اخیر با اعتبارات کم همچنان با عزم بالای فعالان انجمن هنرهای نمایشی برگزار می شود که خود امیدی برای جامعه هنر است.

قامتی ضمن ابراز خرسندی از حضور پررنگ هنرمندان شهرستانی اظهار کرد: حضور کارهای شهرستانی در جشنواره نوعی دلگرمی برای عرصه تئاتر است چراکه آنان نیز تئاتر را حمایت می کنند تا برای آیندگان باقی بماند، تئاتر شهرهای مرند، اهر و بناب نیز پیشرفت کرده و امید برآن دارم سایر شهرستان ها نیز در این راستا موفق تر عمل کنند.

قامتی اذعان داشت: داوران این دوره تیم قوی و از هنرمندان با استعداد کشورهستند که امید بر آن دارم قضاوت های خوبی نسبت به آثار ارائه دهند.

کارگردان نمایش شب هزار و یکم خاطرنشان کرد: تئاتر استان رفته رفته رو به بهبودی قدم می گذارد و راه حرفه ای در پیش رو گرفته، با اینکه از حمایت های دولتی برخوردار نیست ولی در درازمدت اتفاقات خوبی خواهد افتاد و با وجود کمبود منابع تئاتر همچنان این هنر به راه خود ادامه می دهد.

جواد قامتی، هنرمند خوش نام و توانمند تئاتر استان از سال۱۳۶۳ در سن ۱۰ سالگی با ورود به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مرند با نمایش آشنا شده در طی این سالها ۴۰ کار نمایشی را کارگردانی کرده و در کنار این آثار در چندین سریال و فیلم تلویزیونی به بازی پرداخته است.

همچنین از جمله آثار نمایشی این هنرمند مطرح استان می توان به کارهای چون نمایش “مسافرت”، “ضحاک”، “مرگ یزگرد”، “آرش”، “خطوط مدادی”، “مرد بالشی” و… است که در هریک از آنها نقش آفرینی کرده ام.




دیدگاهتان را بنویسید