نیازمند بروز رسانی قوانین حوزه فرهنگ وهنر هستیم

به گزارش تبریزآرت به نقل از ایرنا، سید هادی حسینی روز سه شنبه در نشست اداره کل امور مجلس این معاونت و رابطین امور مجلس در معاونت‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه گفت: تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقطه‌ای کلیدی، پایه‌ای و با هدف همفکری و استفاده از ظرفیت های موجود ضروری است.

وی با اشاره به وظایف قانونی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش فرهنگی افزود: آنچه قانون اساسی بر دوش این وزارتخانه نهاده رسیدگی به مسائل فرهنگی کشور است از اینرو باید مطالبات بحق را بموقع پاسخ بدهیم و در عین حال از فراسوی ارتباط مستمر با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حمایت های معنوی آنها بهره مند شویم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تاکید بر ضرورت هماهنگی و هم افزایی در سطوح مختلف دستگاه فرهنگی کشور، اضافه کرد: همه عضو یک دستگاه هستیم، منابع انسانی باید متخصص باشند و از طرفی تشکل ها نیز لازم است سامان یافته، تخصصی و رقابتی شوند.

به گفته حسینی برای تقویت و موفقیت وزارتخانه متبوع باید بسیج شده و همواره برای تحقق اهداف و برنامه های این وزارتخانه تلاش کنیم.
او با بیان اهمیت تقویت تعاملات و ارتباطات با نمایندگان مجلس در سطح مدیران استانی این وزارتخانه هم افزود: ظرفیت بزرگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بهره کافی در ایجاد ارتباط برد و تنگ نظر نباشیم.

معاون حقوقی وزیرارشاد با تشبیه این وزارتخانه به ساختمانی که تمام ستونها در استحکام و دوام آن نقش دارند، گفت: باید ضمن رعایت سلسله مراتب بار وزارتخانه را بین خود تقسیم کرده و در حل مشکلات با توان افزایی بکوشیم.

حسینی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی قانونگذار و ناظر بر مسائل است، خطاب به رابطین امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شما باید مدام نیازها و مطالبات حوزه خود در بخش حقوقی را رصد کرده و نقاط ضعف و قوت هر قانون را در بخش فعالیتی خود به مرکز اعلام کنید.

وی ادامه داد: بخش نظارتی مجلس نیز حوزه مهمی است. ما از طریق نمایندگان مجلس می توانیم قوانین را به سمت اجرایی شدن سوق دهیم. بنابراین تعامل با نمایندگان با هدف همفکری و استفاده از ظرفیت های موجود و تبادل اطلاعات ضروری است.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید