پارک ائل گلی، میزبان جشن میلاد امام حسن عسکری (ع)

ویژه برنامه دومین جشنواره زمستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری، شهروندان تبریزی را در پارک تاریخی ائل گولی به جشن ولادت امام حسن عسکری (ع) از آیین های پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸ نشاند.
به گزارش تبریز آرت به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، آغاز فصل زمستان با دومین جشنواره زمستانی تبریز در میلاد امام یازدهم شیعیان، شهروندان تبریزی را در فضایی شاد و فرهنگی به استقبال پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸ برد.
آیین های پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸ که همراه با برنامه‌های مفرح و فرهنگی است با هدف آماده سازی شهربرای استقبال از این رویداد فراملی و میزبانی مردم در این مناسبت آغاز شد.

از موسیقی سنتی تا عاشیقی
شب خاطره انگیز میلاد امام حسن عسکری (ع) از آیین های پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸ با جشن نور و موسیقی در محل پارک تاریخی ائل گلی رقم خورد و این پارک خاطره خوشی دیگر در همراهی خود با شهروندان تبریزی به ثبت رساند.
در این آیین ولی الله قربانی هنرمند موسیقی عاشیقی هنر خود را که معرف مردمان این خطه از ایران زمین است به نمایش گذاشت و شهروندان تبریزی را با فرهنگ و هنر سرزمین خود پیوندی دوباره داد.
همچنین این برنامه با اجرای موسیقی های مختلف ایرانی و سنتی همراه بود و هنرمندان و قاریان برجسته بین المللی جشن پیش رویداد ۲۰۱۸ را با هنر خود در فضایی شاد و معنوی وارزشمند همراه کردند.
از سوی دیگر موسیقی تبریز ۲۰۱۸ در سه آیتم توسط دسترنج هنرمند تبریزی به اجرا درآمد تا زیبایی ها و فرهنگ این کهن شهر را برای مردمان مرزهای دور و نزدیک به زبان هنر بسراید.
شهروندان تبریزی که در همراهی موسیقی های محلی و ایرانی به وجد آمده بودند معرفی شهر خود را در گرو معرفی هنر و هنرمندانش دانستند.
رضا عزیزی یکی از شهروندان حاضر در این مراسم با اشاره به اینکه تبریز در عرصه هنر موسیقی ریشه ای تاریخی دارد، گفت: معرفی موسیقی موغام، عاشیقی و محلی یکی از شاخص ترین ویژگی های تبریز را می تواند در رویداد ۲۰۱۸ به گردشگران به نمایش گذارد.
فرید معین از شهروندان تبریزی در این مراسم از هنرنمایی دسترنج و اجرای موسیقی با عنوان تبریز ۲۰۱۸ استقبال کرد و توجه هنرمندان برای همراهی این رویداد با هنر و زبانهای مختلف ستود.
وی همچنین افزود: هنر زبانی بین المللی بوده و جوامع مختلف برای معرفی خود از این زبان بهره می برند و بجاست که هنرمندان در رویداد تبریز ۲۰۱۸ برای معرفی آب و خاک خود و فرهنگ غنی این سرزمین پیش قدم شده و تبریز را به راستی جهانی کنند.

نمایشی از فرهنگ های خوب و بد با طعم طنز
این جشن در میان شهروندان تبریزی با نمایش و استند آپ کمدی ادامه یافت و علیرضارنجی پور اگاه سازی شهروندی به زبان طنز را به نمایش گذاشت و عادت های نادرست شهروندی رانقد کرد.
نمایش طنز رنجی پور با استقبال شهروندان همراه بود و لحظاتی شاد را رقم زد.
به عقیده برخی از شهروندان حاضر در این مراسم، نمایش طنز هنرمندان با آگاهی نسبت به خوبی ها و نمایش عادتهای نادرست مردمان شهر خود آینه بسیار خوبی برای رفع آنها هستند که با اصلاح این مهم زمینه میزبانی مناسب را هر چه بیشتر می توان فراهم کرد.

هنرمندان در انتظار ۲۰۱۸
مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در این مراسم ضمن تشکر و قدردانی از همراهی شهروندان در دهمین جشنواره تابستانی اظهارداشت: همراهی دلگرم کننده شهروندان طی ۱۰ سال، تداوم جشنواره تابستانی را برای دهمین دوره ، و دومین جشنواره زمستانی را رقم زد.
حسین آذرنیا همچنین یادآور شد: تبریز در طول تاریخ به عنوان اولین پایتخت تشیع جهان اسلام شناخته شده است و رویداد ۲۰۱۸ به عنوان مقطع حساسی در تاریخ تبریز ثبت خواهد شد.
آیتام عباسی مهر هنرمند حوزه موسیقی ابراز داشت: هنرمندان از مدتها پیش منتظر تبریز ۲۰۱۸ بودند.
وی در ادامه افزود: هنرمندان عرصه های مختلف با ارائه آثار فاخر به استقبال این رویداد فرهنگی بروند و زمینه معرفی تبریز را به گردشگران و جهانیان به زبان هنر فراهم آورند.
همچنین حسین خجسته دیگر هنرمند تبریزی تاکید کرد: هنرمندان برای سربلندی مناسبت تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام تلاش خواهند کرد.
وی افزود: هنرمندان با هنر فاخر به میزبانی از مهمانان و گردشگران خواهند رفت.
با این اوصاف آنچه پر واضح است؛ شهروندان برای میزبانی در مناسبت تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام آماده بوده و هنرمندان نیز همراهان صمیمی و پر مهری در این مسیر هستند.
رویداد تبریز ۲۰۱۸ یک تاریخ بوده که روزی به پایان می رسد و در این راه همراهی شهروندان، هنرمندان و متولیان فرهنگی است که می تواند این رویداد را در سطح فراملی ماندگار کند.
گفتنی است؛ این مراسم به مناسبت میلاد امام حسن عسکری (ع) از آیین های پیش رویداد تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد و با اجرای گروه تواشیح برای عرض ارادت به ساحت آن امام بزرگوار و نورافشانی همراه بود.




دیدگاهتان را بنویسید