“گوشهایم را بشنو” لحظه ای مکث بر روزهای زندگی جانبازان

“گوش هایم را بشنو” به کارگردانی حسین عبدالهی برپا شد و زنگ افتتاح آن با حضور دلگرم کننده هنرمند سینما و تئاتر و جانباز شیمیایی هشت سال دفاع مقدس رضا ایرانمنش

نمایش “گوشهایم را بشنو” با نویسندگی علی پوریان و کارگردانی حسین اصل عبدالهی روز گذشته نخستین اجرای خود را به صحنه برد و روزهای زندگی جانبازان اعصاب و روان سالهای جنگ را در میان هیاهوی زندگی عادی مردم روایت کرد.

روزهایی که گرچه مردم شهر از آن فاصله گرفته اند اما این جانبازان همچنان با روح و روان خود در حال زندگی کردنش هستند.

این نمایش در هر سکانس به زندگی یکی از شخصیت های خود رفت و بدور از کلیشه داستان و سرنوشت همه را در سکانس پایانی به هم گره زد.

در پایان اجرای نمایش، رضا ایرانمنش در خصوص “گوش هایم را بشنو” گفت: تئاتر یعنی بدن، بیان و حرکت که این القا کننده زبان است و این نمایش گرچه دو زبانه بود و زبان ترکی را به صورت محدود متوجه می شوم اما به واسطه بازی قوی بازیگرانش واژه ها در بازی ها پیدا بودند.

وی اجرای نمایش پیرامون زندگی جانبازان عزیز و مظلوم دفاع مقدس را امری خطیر و قابل تقدیر دانست و افزود: حیفم می اید که به مخاطبانی که امروز شاهد هنرنمایی این گروه بودند، دیدگاه خودم را با آنها سهیم نشوم و آن اینکه تمامی بازیگران بازی خیلی خوبی را به نمایش گذاشتند.

ایرانمنش همچنین یادآور شد: بچه های جانباز به قدری در روح و جان ما نفوذ کرده اند که به خوبی در عرصه نمایش شاهد هنرنمایی و ظهور آنها بودیم و این بازی قوی در قالب جانباز گاه نگاه ما را از فرد عادی این نمایش غافل می کرد که این مهم حاکی از بازی ضعیف آنها نیست بلکه فضای حاکم و همپنداری با جانباز مسیر را به این شکل هدایت می کرد.

گفتنی است؛ محمد اردوبادي، ميثم حبيبي، شهرام خزرايي، قادر رهيف، رقيه شادخواه، وحيده صحرانورد ، محمدرضا (امير) عبدي و مسعود نيازي به عنوان بازيگر، مرضيه محمدزاده به عنوان دستيار كارگردان، امير پورحكمت به عنوان طراح نور، فرهاد عبدي به عنوان دستيار نور، بابك موسوي به عنوان منشي صحنه، مهدي قليپور به عنوان مدير توليد، حسين قاسمی به عنوان دستيار توليد، سحر نصرت به عنوان مدير صحنه، نسرين رستمي به عنوان جامه دار، سينا شيعه نواز به عنوان طراح پوستر، سينا قبولي به عنوان عكاس صحنه، فرنازمطلوبي به عنوان عكاس پوستر، پري اشتري به عنوان مسئول روابط عمومي، سعيد وزيري به عنوان آهنگساز، حسين عبداللهي را در اجراي نمايش “گوش هايم را بشنو” ياري مي كنند.

نمایش “گوشهایم را بشنو” ساعت ۱۷:۳۰ در محل تئاتر شهر تبریز سالن استاد صادقی اجرا می شود.

گزارش تصویری: بابک شعبانی



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید