۶۸ سالگی «احمد قهرمانی»، یادآور دوره طلایی تئاتر تبریز

نهم خرداد زادروز استاد احمد قهرمانی، پیشکسوت هنرهای نمایشی است.
قهرمانی متولد ۱۳۲۸ تبریز است و فعالیت تئاتر را به عنوان بازیگر، از سال‌های پایانی دهه ۵۰ آغاز کرده‌است. او در هر دو حوزه بازیگری و کارگردانی، یکی از چهره‌های شاخص تئاتر تبریز به شمار می‌رود و آثارش، یادآور دوره طلایی تئاتر تبریز است.
منصور حمیدی، رفیق سال‌های دور استاد قهرمانی که سابقه طولای همکاری و همدلی با این هنرمند را دارد، با اشاره به این که از سال ۴۵ با قهرمانی آشناست، می گوید: قهرمانی، در هر دو حوزه بازیگری و کارگردانی، سابقه تاثیرگذار دارد، با این حال، وی بیشتر به عنوان بازیگر شناخته شده و آثارش، به ویژه در ژانر طنز، شاخص بوده است.
وی اضافه می‌کند: علی‌رغم دشواری‌های خاص هنرهای نمایشی در آن سال‌ها، قهرمانی، با پشتکار و سعه صدر، مشکلات را از پیش روی برداشت و تلاش‌های او در سیر تئاتر تبریز، ستودنی است.
این هنرمند خاطرنشان می‌کند: علاوه بر شخصیت هنری، باید به شخصیت فردی و رفتاری احمد قهرمانی نیز اشاره کرد که چهره‌ای صبور و متواضع را در میان اهالی تئاتر، ترسیم کرده‌است.
« کابوسهای یک پیرمرد بازنشسته خائن ترسو»، «آوا» و «ماموریت ویژه» از آثار سال‌های اخیر قهرمانی در مقام بازیگر یا کارگردان است که از سوی دوستداران این هنر، استقبال و تحسین شده‌است.
وی در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره استانی آذربایجان شرقی با دریافت نشان ویژه تئاتر تبریز، به عنوان یکی از مفاخر پیشکسوت تئاتر تبریز، تجلیل شده است.
زادروز شصت و نه سالگی استاد احمد قهرمانی را تبریک می‌گوییم و تندرستی و آرامش برای این هنرمند دلسوز آرزومندیم.




دیدگاهتان را بنویسید