از سرگیری جشنواره‌های تاثیرگذار گذشته!

از سرگیری جشنواره‌های تاثیرگذار گذشته، راهی برای بازگشت به دوره طلایی فرهنگ و هنر

مبدع هنر موزائیک سنگ، بر لزوم از سرگیری جشنواره‌های مهم و جریان‌ساز گذشته تاکید.
صابر بقال اصغری، خاطرنشان کرد: برای مثال از سرگیری جشنواره های تاثیرگذار همچون جشنواره تخم مرغ های رنگی، جشنواره ادبی، کتاب سال، کنگره آئین تجلیل از زنده نامان تبریز و دیگر جشنواره های فرهنگی می‌تواند راهی برای بازگشت به دوران طلائی فرهنگ و هنر تبریز باشد.
وی همچنین با اشاره به تاثیر مشاوران آگاه و اساتید فن افزود: شهر تبریز افتخار داشتن اساتید بزرگ و بنامی در هر حوزه ی فرهنگی و هنری دارد و استفاده از تجربیات این هنرمندان بزرگ نیز در گذشته راهگشای بسیاری از مشکلات فعلی در حوزه ی فرهنگ و هنر تبریز خواهد بود.

صابر بقال اصغری

صابر بقال اصغری

این هنرمند با گریزی به گذشته و یاد آوری خانه های تخصصی هنر در خانه هنرمندان تبریز گفت: این خانه ها متشکل از انجمن های مختلف نقاشی، داستان، خوشنویسی و.. بوده است و پیشنهادهای مختلف برای برگزاری جشنواره ها، کنگره ها و برنامه های مختلف هنری توسط اساتید و اعضا ثابت این انجمن ها بررسی شده و به سمع و نظر مدیرعامل سازمان می رسید.
وی این پیشنهادها را منشا برگزاری بسیاری از جشنواره های ملی و بین المللی فعلی در تبریز دانست.
بقال اصغری برگزاری جشنواره نقاشی از تبریز، توسط هنرمندان برجسته کشور در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸ مطرح کرده و گفت: ماحصل این جشنواره می‌تواند موزه ی ارزشمندی از آثار اساتید برجسته نقاشی از شهر تبریز را ایجاد کند.
وی در ادامه از طراحی بناهای ارزشمند و قدیمی آذربایجان و همچنین تصویرگری از چهره های مفاخر این مرز و بوم در قالب موزائیک سنگ خبر همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ خبر داد.
بقال اصغری تصریح کرد: ۵۰ قطعه نقاشی با موضوعات مذکور توسط هنرجویان زبده ی شهر تبریز در حال طراحی است که طی ۱ ماه آینده آماده و پرده برداری خواهد شد.
این هنرمند اظهار داشت: فرهنگ محرک پر توانی است که ملتها در رسیدن به آن و توسعه ی همه جانبه اش، در طول تاریخ کوشیده اند و تبریز و شهروندان آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند.




دیدگاهتان را بنویسید