درخشش هنرمندان در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی برگ زرینی بر افتخارات آذربایجان است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت:‌ درخشش هنرمندان در محافل هنری و جشنواره های ملی و بین المللی برگ های زرین از افتخارات ماندگار و ارزشمندی است که بر صفحات تاریخ پر افتخار فرهنگ و هنر این سرزمین افزوده می شود.

محمد محمدپور در آئین تجلیل از هنرمندان و افتخارآفرینان سینمای آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه کاش همه روزها روز سینما باشد، افزود: هر روز شاهد گسترش سینما و هنر هستیم و رویش های ارزشمندی را در عرصه فرهنگ و هنر می بینیم.

وی تصریح کرد : درد مندانه می گویم امروز حوزه فرهنگ و هنر به شدت مورد غفلت قرار گرفته و اگر می خواهیم این حوزه در شان و جایگاه خود ظاهر شود لازم است به درستی مورد توجه قرار گیرد و از آن حمایت شود.

محمدپور با بیان اینکه منایع در اختیار ما تکافوی کارهای فرهنگی نیست و توازنی بین توزیع اعتبارات بخش های مختلف و حوزه فرهنگ و هنر تا کنون وجود نداشته است، افزود: متاسفانه هنرمندان بزرگی هستند که در تامین معیشت زندگی و پول دارو و درمان شان مانده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به موفقیت ها و درخشش هنرمندان استان در مجامع و جشنواره های ملی و بین المللی گفت : به عنوان مدیر این مجموعه عرض می کنم ، همه افتخارات و عنوان های کسب شده در این مجامع به همت خود شما حاصل شده و ما همواره قدردان زحمات و خدمات شما هستیم .

وی افزود : درخشش و کسب عنوان های فاخر توسط شما هنرمندان در محافل هنری و جشنواره های ملی و بین المللی برگ های زرین از افتخارات ماندگار و ارزشمندی است که بر صفحات تاریخ پر افتخار فرهنگ و هنر این سرزمین افزوده می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه از برگزاری موفقیت آمیز نخستین جشنواره فیلم فجر در استان خبر داد و گفت : برگزاری این رویداد هنری به دلیل نظم ،‌انسجام و استقبال مردم از ان منحصر به فرد بود و مردم با فرهنگ و هنردوست استان نشان دادند که همواره از آثار فاخر و کارهای با ارزش استقبال می کنند.
محمد پور یاد آور شد همچنین در اکثر شهرهای استان انجمن سینمای جوان و انجمن هنری عکاسی فعال شده و از خانه سینمایی مستند استان رونمایی شده است.

در این آیین از عوامل سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در آذربایجان شرقی و نیز از کارگردانان ، تهیه کنندگان و بازیگران هنرمند فیلم های حیوان ، سازاق ، از کل به جز که در جشنواره های ملی و بین المللی حائز رتبه های برتر و بهترین شدند با اهدا لوج تجلیل شد.

در این مراسم همچنین از لوگوی خانه مستند تبریز توسط استاندار آذربایجان شرقی رونمایی شد.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید