رسانه و تبلیغات رسانه­ ای یکی از مولفه های توسعه صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی رسانه و تبلیغات رسانه ­­­ای را یکی از مولفه­ های اصلی توسعه صنعت گردشگری عنوان کرد.

مرتضی آبدار” صبح امروز ۲۵ مهرماه در دومین نشست نقش و تاثیر رسانه ها در گردشگری با رویکرد تبریز ۲۰۱۸ ضمن تقدیر از خانه مطبوعات استان در راستای برگزاری این نشست، اظهار کرد: با توجه به اینکه شهر تبریز به دلیل غنای تاریخی، طبیعی و فرهنگی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده است، لذا نیازمند معرفی و انتشار جامع این ظرفیت از سوی اصحاب رسانه در سطح ملی و فرا ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه رسانه ها می توانند شکلی جدید به صنعت گردشگری بخشند، ادامه داد: رسانه ها با بهره ­گیری بجا از کارکردهای خود می توانند از نقش واسط بودن گامی فراتر نهاده و در تمامی فرآیندهای توسعه استراتژی های گردشگری نقش داشته باشند. در این صورت، رسانه ها نه تنها به عنوان ابزار به کارمی روند، بلکه به لحاظ اهمیت جزو یکی از ارکان مهم توسعه استراتژی های گردشگری محسوب می شوند.

وی افزود: تولیدات رسانه ای موفق می توانند تأثیر قابل توجهی در معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده در مناطق با پتانسیل های گردشگری داشته باشند و مقاصد مدنظر تأثیر مستقیم یک اثر رسانه ای را با افزایش ورود گردشگر حس خواهند کرد.

آبدار در پایان تاکید کرد: تاثیر رسانه‌ها در تبیین ظرفیت‌های گردشگری موضوعی است که نیازمند برنامه‌ریزی و استفاده از قابلیت‌های رسانه‌ها است و با برنامه هایی از این دست در تلاشیم تا بتوانیم با استفاده از شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی، در جهت شناساندن ظرفیت های گردشگری در استان به ویژه تبریز ۲۰۱۸ گام اساسی برداریم.




دیدگاهتان را بنویسید