فراخوان اولین جشنواره ملی عکس پرستار

زندگی، پویشی آگاهانه را می طلبد. سرتابه سر نور است. و زمان به آن رنگ و بو و عطر و طراوتی عظیم را هدیه می دهد. گاه این مسیر دچار تلاطم می شود، ناهموار می گردد و انسان ها نیازمند کمک و مساعدت می شوند، بیمار می شوند. هم جسمی – هم روحی. نگاهبانی لازم، نگاهبانی دل آگاه و عاشق، پرستاری برای تسکین بخشی به آلام و دردها، چرا که لایه های سنگین حزن و گرفتاری، بیمار را در خود می فشرد. او را اسیر میگرداند و غبار غم را هم بر جسم و نیز بر روح او جاری می گرداند. در این زمان هاست که آن رنگ و بو و عطر و طراوت، توسط انسان های عاشق، دل آگاه و متخصص، آدمی را در این مسیر پرفراز و نشیب یاری می رسانند. چرا که آن پرستار اعظم، آن جان جان، آن نور اعظم این گونه رخ می نمایاند.
بر این اساس، سیر نگاه بر این رویداد عظیم و این هنگامه شور آفرین، بر آن است تا بتواند با یاری از نیرو های تصویر و هنرهای نهفته در آن، بخش هایی از تلاش ها، ایثار، فداکاری ها و از خودگذشتگی های این طبقه شریف و زحمتکش را در منظر چشمان شما خوبان جلوه گر سازد. تا ادای دینی باشد بر این زنان و مردان شریف و پر تلاش.

4960tabrizart

مراحل شرکت در جشنواره:
۱- مطالعه دقیق و کامل فراخوان
۲- انتخاب عکس ها
۳- تغییر اندازه عکس ها با توجه به راهنمای تغییر سایز عکس
۴- ثبت نام در سایت جشنواره
۵- آپلود عکس ها
سایت این جشنواره همان دبیرخانه دیجیتال فوکوس است که به چندین زبان از جمله فارسی است. در هر کشور زبان سایت بصورت خودکار بر اساس زبان آن کشور نشان داده می شود. شرکت کنندگان دوره های قبل جشنواره خیام و سایر جشنواره هایی که از دبیرخانه دیجیتال فوکوس استفاده کرده اند، با همان نام کاربری و بدون نیاز به ثبت نام دوباره، می توانند در این جشنواره شرکت کنند. همچنین با مراجعه به سایت دبیرخانه دیجیتال فوکوس به نشانی www.salon.photo می توان از نتایج خود در تمام جشنواره هایی که شرکت کرده اید آگاه شده و ایمیل نتایج خود را ارسال کنید.
برای جلوگیری از ثبت نام های بی هدف و تکراری، سایت به گونه ای طراحی شده که نام کاربری، کد ملی شرکت کننده باشد.

بخش ها:
الف) عکاسی با دوربین حرفه ای ( آنالوگ و دیجیتال)
ب) بخش ویژه: عکاسی با موبایل

موضوعات مورد نظر:
پرستاری و مراقبت
پرستاری درشرایط بحرانی( زلزله – جنگ – سیل و …)
پرستاری و حضورسیاسی و اجتماعی
پرستاری و اورژانس پیش بیمارستانی
آسیب شناسی شغل پرستاری
پرستاری از بیماری های خاص
پرستاری و مراقبت های ویژه
پرستاری و روابط اجتماعی
پرستاری و بهداشت جامعه
پرستاری و آموزش به بیمار
پرستاری و فرهنگ سازی
پرستار زن و پرستار مرد
پرستاری و اتاق عمل
پرستار و بیمارستان
پرستاری و معنویت
پرستار و دانشجو
پرستاری و ایثار
اخلاق پرستاری
پرستاری و شفا

شرایط شرکت در جشنواره:
شرکت در جشنواره برای تمام عکاسان ایرانی، اعم از حرفه ای و آماتور آزاد است.
اگر فرآیند ثبت نام و عکس های ارسالی مطابق شرایط فراخوان نباشد، امکان شرکت عکس ها در داوری وجود ندارد.
ثبت نام: ثبت نام و ارسال عکس ها باید در سایت جشنواره، به آدرس parastar.salon.photo انجام گیرد.
در هنگام ثبت نام، صفحه کلید انگلیسی استفاده شود. از فیلتر شکن استفاده نکنید.
هر‌ عكاس می‌تواند در هر بخش حداكثر ۱۲ قطعه تک عكس ارسال کند.
هرگونه دخل و تصرف در عکس که سندیت عکس را مخدوش کند قابل قبول نیست ولی تصحیح نور و رنگ مجاز است. عکس‌های فتومونتاژ وکولاژ، از داوری حذف خواهد شد.
دبیرخانه جشنواره ارسال کننده عکس را صاحب اثر تلقی می‌کند و هرگونه مسئولیت در این مورد بر عهده ارسال کننده می‌باشد.
اندازه عکس ها: اندازه بزرگترین ضلع عکس ۱۴۰۰ پیکسل باشد. (یعنی عرض یا ارتفاع هیچ عکسی از ۱۴۰۰ پیکسل بیشتر نباشد) عکس ها را کوچکتر هم ارسال نکنید زیرا در داوری کوچکتر دیده می شوند و امتیاز کمتری می گیرند.Quality عکس ها را بصورتی انتخاب کنید که حجم هر عکس از ۱ مگابایت بیشتر نباشد. عکس ها باید با فرمت jpg ذخیره شوند. لطفا اندازه و حجم عکس ها را پیش از ارسال کنترل کنید، در صورتیکه عکس ها شرایط ثبت نام را نداشته باشند، در هنگام ثبت نام، آپلود نخواهند شد. می توانید راهنمای روش تغییر سایز عکس را مطالعه کنید.
برای چاپ عکس های منتخب در سایز نمایشگاهی، پس از پذیرش اثر با عکاس تماس گرفته خواهد شد تا فایل آن را در اندازه بزرگترین سایز عکاسی شده با دوربین ارسال کند. در صورتی که در زمان اعلام شده فایل اصلی ارایه نشود عکس از نمایشگاه حذف خواهد شد.
عنوان عکس: عنوان فایل باید عنوان عکس به انگلیسی باشد. هر عکس را در تمام جشنواره ها فقط با یک عنوان می توان شرکت داد. حتی اگر عکسی را قبلاً در جشنواره ای بصورت رنگی شرکت داده اید و در جشنواره دیگری آنرا سیاه و سفید ارایه می کنید هم، نباید عنوان را تغییر دهید. عکس را نمی توان با عنوان “بدون عنوان”،”شماره فایل دیجیتال” (مثلا DSC05121)، حروف خاص مانند: (&، $، #) و یا عنوانی که فقط شماره باشد (مثلا ۱۲۳۲۴۵) ارایه کرد. عنوان در داوری خوانده نمی شود و تنها برای شناسایی عکس است، به همین دلیل تمام عکس های خود را نامگذاری کنید. عنوان باید کوتاه باشد. عنوان های ساده برای عکس خود انتخاب کنید نه عنوان های بسیار پیچیده و عرفانی!
نام: هیچ اطلاعاتی از قبیل عنوان عکس، نام عکاس یا کشور به داورها ارائه نمی شود. هیچ نوشته ای یا نشانه ای از قبیل عنوان عکس، نام عکاس، امضای عکاس، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری در داخل عکس نباید باشد. عکس هایی که در داخل آنها این قبیل اطلاعات باشد، از داوری حذف خواهند شد.
انطباق: اگر برگزارکننده با دلیل قانع کننده تشخیص دهد که عکسی مطابق قوانین و فراخوان جشنواره نیست، می تواند عکس را از جشنواره حذف نماید. عکس ها می بایست در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
اعلام نتایج: نتایج هر شرکت کننده به ایمیل وی ارسال خواهد شد. شرکت کنندگان باید در فرم ثبت نام یک ایمیل صحیح ثبت کرده و مطمئن شوند که در تنظیمات ایمیلشان، ایمیل Result@parastar.salon.photo به عنوان غیر اسپم تنظیم شده باشد.
استفاده از عکس ها: برگزارکننده مجاز به استفاده از تمام یا بخشی از عکس های پذیرفته شده در انتشارات مربوط به جشنواره، اعم از کتاب، سایت جشنواره و سایر موارد مرتبط با جشنواره است.
کتاب جشنواره: در صورت چاپ کتاب، به صاحبان اثر که عکس هایشان به نمایشگاه راه پیدا کرده است، اهداء خواهد شد.
حق تألیف: بابت هر عکسی که به نمایشگاه راه پیدا کند به جز آثاری که جایزه گرفته است مبلغ ۵۰ هزار تومان به عکاس پرداخت خواهد شد.
پاسخگویی مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده جشنواره می‌باشد.

جوایز:
بخش دوربین های حرفه ای:
نفر اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، کارت هدیه به مبلغ دو میلیون تومان
نفر دوم: تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار، کارت هدیه به مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان
نفر سوم: تندیس جشنواره ، دیپلم افتخار، کارت هدیه به مبلغ یک میلیون تومان

بخش موبایلی:
نفر اول: تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ هشتصد هزار تومان
نفر دوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ ششصد هزار تومان
نفر سوم: تندیس جشنواره، لوح تقدیر، کارت هدیه به مبلغ چهارصد هزار تومان

دبیر جشنواره: آیدین صادقی مقدم
دبیر اجرایی: دکتر ناصر مظفری
روابط عمومی: شیدا فتحی ، سجاد جبراییل زاده
هیئت داوران: امیر حسین حیدریان ، سید روح اله هاشمی ، کاوه فرزانه

شورای سیاست گذاری:
دکتر محمد آدابی، دکتر مریم حضرتی، دکتر ناصر مظفری، دکتر علی دادگری، دکتر عباس کشفی، دکتر سید صادق سیدی، دکتر بهروز دادخواه، دکتر محمد علی محمدی، دکتر قاسم ابوطالبی، رحیم علی زاده، داریوش عبادی، آیدین صادقی مقدم، شهربانو علیزاده، بهرام بابایی.

تقویم جشنواره:
آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
داوری آثار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
اطلاع رسانی و اعلام نتایج: ۲۲ مرداد ۱۳۹۷
برگزاری نمایشگاه و اهدای جوایز: ۴ شهریور ۱۳۹۷
شماره مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۹۶/۲۷۵۳۶۴ به تاریخ: ۱۰ دی ۱۳۹۶
آدرس دبیرخانه: اردبیل، خیابان شهیدان نوعی اقدم ، مرکز آموزش و درمانی حضرت امام خمینی (ره) دفتر هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری اردبیل
تلفن: ۳۳۲۵۱۴۲۲-۰۴۵ تماس فقط در ساعات اداری

برای دریافت خبرهای جشنواره به سایت www.az-photo.com مراجعه کنید.
کانال تلگرام: parastar_salon_photo




دیدگاهتان را بنویسید