فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی منتشر شد

فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی منتشر شد

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انتشار فراخوان چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی از مجموعه برنامه های هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) خبر داد.

“علی محرمی” گفت: چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله‌العالی) مبنی بر بهره‌مندی از قالب هنر برای ماندگار نمودن اندیشه‌ها و آموزه‌های اهل بیت (ع) و نظر به ظرفیت اثرگذاری نمایش و ایجاد بستر مناسب در جهت اشاعه هنرهای آیینی و دینی، جشنواره تئاتر رضوی به منظور تولید متون و آثار نمایشی فاخر دینی، آیینی و کشف استعدادهای نو و تازه‌ای در این حوزه، در تبریز برگزار می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد تا این جشنواره منشأ تأثیرگذاری در ارتقا و گسترش روز افزون فرهنگ اسلامی و معنویت گردد و تصریح کرد: دبیرخانه چهاردهیمن جشنواره سراسری تئاتر رضوی ضمن تأکید بر تولید کیفی و محتوایی آثار نمایشی مطابق با شأن و ساحت مقدسی رضوی، پرهیز از موضوعات کلیشه ای، از کلیه علاقمندان جهت شرکت در این جشنواره دعوت بعمل می آورد.

وی هداف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر این عرصه معنوی و گسترش فرهنگ تماشای تئاتر و انتقال مفاهیم بلند انسانی از طریق این هنر مردمی عنوان کرد.

محرمی همچنین محورهای فراخوان را شامل سبک زندگی وسیره امام رضا (ع)، رفتار اجتماعی مبتنی بر الگو گیری از سیره امام رضا (ع)، توصیه و تأکید بر اخلاق رضوی، پرداختن به مفاهیم عالیه در فرهنگ رضوی با نگاه به مصادیق اجتماعی، نگاه به پرستو های رضوی و فوت شدگان قطار تبریز، مشهد، نگاه به جایگاه پایتخت تشییع جهان اسلام (تبریز) و سیره امام رضا (ع) در اشعار شعرا ، نگاه عرفا و ادبای ایران به خصوص آذربایجان دانست.

معاون هنری و سینمایی اداره کل تصریح کرد: این جشنواره در بخش‌های مسابقه نمایشنامه نویسی و نمایش‌های صحنه‌ای برگزار می‌شود که هر نویسنده در بخش نمایشنامه‌نویسی می‌تواند با ارائه حداکثر ٢ اثر در جشنواره شرکت نماید و نمایشنامه‌ها نباید در جشنواره‌های پیشین رضوی حائز رتبه یا مقام برتر شده باشند و آثار اقتباسی الزاماً می‌بایستی با ذکر منابع و خلاصه آن صورت گیرد.

وی افزود:‌در بخش نمایش‌های صحنه‌ای گروه‌های متقاضی می بایست ٥ عدد لوح فشرده اثر خود را در قالب DVD به همراه ثوابق هنری کارگردان طرح و گروه نمایشی و فرم تکمیل شده تقاضای حضور در جشنواره به دبیرخانه ارسال نمایند و آثاری که برای این دوره از جشنواره تولید شده باشند در اولویت انتخاب خواهند بود.

براساس این گزارش اطلاع‌رسانی و فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس به نشانی portal.shamstoos.ir و azarsh.shamstoos.ir انجام می شود.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره یاد شده ٣٠ خرداد ماه ٩٨ و اعلام نتایج بازبینی ١٠ تیر ماه ٩٨ و زمان برگزاری جشنواره نیز نیمه‌ی اول مردادماه خواهد بود.




دیدگاهتان را بنویسید