نمایش "در حضور باد" اثر بهرام بیضایی در تئاتر شهر تبریز

نمایش “در حضور باد” اثر بهرام بیضایی در تئاتر شهر تبریز

نمایش “در حضور باد” اثر “بهرام بیضایی” به کارگردانی “بهنام پناهی” در تئاتر شهر تبریز به صحنه رفت.

بهنام پناهی در مراسم زنگ افتتاح “در حضور باد” گفت: موضوع این نمایش، داستان سه نفر است که در دنیا تنها آنان بازمانده اند و قرار است برای ادامه حیات بشریت تصمیم بگیرند.

نمایش "در حضور باد" اثر بهرام بیضایی در تئاتر شهر تبریز

وی با بیان اینکه استاد بیضایی این نمایشنامه را ۵۰ سال پیش نوشته است، افزود: وقتی ما با یک نمایشنامه ای که نیم قرن از نوشتن آن می گذرد روبه رو می شویم احساس می کنیم که متن خیلی به اوضاع جامعه کنونی شباهت داشته و جهان شمولی به نوعی در این اثر به چشم می خورد.

وی در ادامه گفت: این نمایش روایتی است از آنچه انسان جنگ طلب بر سر کره زمین و ساکنانش می آورد.

پناهی در خصوص تمرینات نمایش “در حضور باد” گفت: خوشبختانه پروسه کاری و تمرینات این نمایش بیشتر از چهار ماه طول نکشید که کارمان را به مرحله اجرا رسانیدم.

کارگردان این نمایش بیان کرد: در این اثر “شراره سهیلی” به عنوان میانجی، “مهدی علیپور اصل” به عنوان بازیگر مرد چاق و “جلال خاکزاد” به عنوان نقش مرد لاغر ایفای نقش می نمایند.

به گفته وی، تهیه کنندگی این اثر برعهده ی “فرزام طبیبی“، طراح صحنه و لباس بر عهده “هاله زرخورد” و کارگردانی بر عهده “بهنام پناهی” است.

کارگردان: بهنام پناهی، نویسنده: استاد بهرام بیضایی، تهیه کننده: فرزام طبیبی، بازیگران: شراره سهیلی، جلال خاکزاد و مهدی علیپور اصل، طراح گریم: بهناز نوری، دستیار گریم: علیرضا پورصدیقیان، طراح صحنه و لباس: هاله ذرخورد، دستیاران کارگردان: کسری بزازی، سپیده عبدلی، منشی صحنه: مهسا ولیخانی، مدیر صحنه: عاطفه ظریف نیا، دستیار صحنه: سینا فتحی، طراحی و اجرای نور: علی منافی، ساخت و اجرای دکور: بهنام پناهی، انتخاب موسیقی و افکتور: سینا داهی آذر، طراح، پوستر و بروشور: افشین مجربی تبریزی، مدیر روابط عمومی: مهرداد خوشکار مقدم، عکاسی، تصویر و امور تبلیغات: موسسه همراد.

گفتنی است نمایش در حضور باد هر روز ساعت ۱۸ در سالن استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به اجرا در می آید.

گزارش تصویری: بابک شعبانی



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید