نمایش نقاشی های هنرمند برجسته دوران رنسانس در موزه و گالری هنر بیرمنگام

نمایش نقاشی های هنرمند برجسته دوران رنسانس در موزه و گالری هنر بیرمنگام

موزه و گالری هنر بیرمنگام انگلیس به مناسبت پانصدمین سالگرد درگذشت لئوناردو داویچی، ۱۲ نقاشی این هنرمند برجسته دوران رنسانس را به نمایش می گذارد.

تبریزآرت به نقل از روزنامه «اکسپرس اند استار» نوشت، این برای اولین بار است که بازدیدکنندگان این موزه می تواند از ۱۲ اثر هنری داوینچی بازدید کنند.

نمایشگاه موزه و گالری هنر بیرمنگام که به روی عموم باز است، فرصتی برای ارائه آثاری از زندگی داوینچی را برای نمایش ذهنیت داوینچی فراهم می کند.

این نمایشگاه همچنین فنون مورد استفاده داوینچی در آثارش را به بازدیدکنندگان عرضه می کند.

به گفته «کتی مورتون» از مسئولان برگزاری نمایشگاه ها، نمایشگاه بیرمنگام، فرصتی جالب توجه برای تماشای نقاشی های داوینچی از نزدیک را ایجاد و امکان داشتن نظری اجمالی بر فضای ذهنی وی را فراهم می کند.

وی یادآور شد که نبوغ داوینچی از طریق این نقاشی ها، واقعا قابل مشاهده است.

نمایشگاه آثار هنری لئوناردو داوینچی از اول ماه فوریه یا ۶ ماه می (۱۲ بهمن ۱۳۹۷ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) در موزه و گالری بیرمنگام دایر است.

داوینچی هنرمند و فرهیخته ایتالیایی دوره رنسانس بود که از ۱۵ آوریل ۱۴۵۲ تا ۲ می ۱۵۱۹ می زیست.

نقاشی، مجسمه سازی، معماری، علم، موسیقی، ریاضیات، مهندسی، ادبیات، کالبدشناسی، زمین شناسی، نجوم، نویسندگی، گیاه شناسی، تاریخ، نقشه نگاری و نوآوری از جمله زمینه های کاری وی بود.

داوینچی در سطحی گسترده پدر دیرینه شناسی، ایکنولوژی (ردپاشناسی) و معماری شناخته و یکی از برجسته ترین نقاش های همه دوران محسوب می شود.




دیدگاهتان را بنویسید