رضوان صادق‌زاده

برگزاری مطلوب کارگاه های عملی هنری در بیست و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

دبیر هنری بیست و پنجمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از برگزاری مطلوب کارگاه های عملی هنری در این دوره از جشنواره خبر داد.

رضوان صادق‌زاده دبیر بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان در ارتباط دو رو نخست این دوره از جشنواره، گفت: کارگاه های عملی این دوره از جشنواره پس از سخنرانی “کامبیز موسوی اقدم” پژوهشگر جوان و نام آشنای کشور که در راستای ارائه مطالب در مورد کلیت هنر و چگونگی معاصر بودن رشته هنری بررسی شده، با نظارت اساتید برجسته هنرهای تجسمی کشور آغاز بکار کرد.

صادق‌زاده تاکید کرد: در این دوره از جشنواره، براساس بررسی ها و تصمیم گیری داوران و متخصصان رشته های مربوط، تعداد پذیرفته شدگان به جهت ارتقا کیفی آثار جشنواره و اجرای بهتر آن در استان محل برگزاری تقلیل یافت.

وی درباره مشخصه‌های این جشنواره و جایگاه آن گفت: جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان با شرکت کنندگانی نزدیک به یک هزار نفر امروزه یکی از شناخته شده‌ترین جشنواره‌های ایران است. به نظر می رسد این جشنواره با همه کاستی ها و مشکلاتی که دارد یکی از رویدادهای مورد توجه استادان و دانشجویان هنر است.

دبیر بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان درباره تداوم فعالیت جوانانی که در این جشنواره برگزیده می شوند، گفت: شاید کمی زود باشد در مورد شرکت کنندگان پنج دوره اخیر جشنواره، مقایسه کیفیت آثار ارائه شده و همچنین تداوم فعالیت حرفه ای آن ها نظر بدهیم، اما بنا به شواهد موجود برگزیدگان جوان این جشنواره که در دو دوره گذشته شرکت کردند به طور جدی کار هنری خود را دنبال می کنند و در سایر جشنواره‌ها که به موازات این جشنواره و بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود حضور جدی دارند.

وی در ادامه گفت:خلق اثر در محل برگزاری جشنواره و در حضور یک استاد در دو روز یکی دیگر از تفاوت‌های ساختاری این جشنواره با جشنواره های دیگر است. ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این دو عامل به کیفیت برگزاری جشنواره آسیبی نزند با این وجود این دو عامل مشکلات و پیامد های خود را دارد، هرچند می‌تواند به عنوان امتیازهای جشنواره نیز محسوب شود.

صادق زاده در پایان ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، از روند برگزاری این دوره از جشنواره در تبریز ابراز رضایت کرد و گفت: بسیار خرسندیم که این دوره از جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در تبریز برگزرار شد، چراکه علاوه بر کیفیت بالای اجرای این جشنواره توسط مسئولین مربوطه، مکان مقرر، “هنرستان هنرهای زیبای میرک“، نیز از شرایط مطلوبی برای برگزاری برخوردار بود.

کارگاه های عملی بیست و پنجمین دوره از جشنواره ملی هنرهای تجسمی جوانان ظهر دوشنبه ٢٩ مرداد سال جاری به کار خود پایان داده و آثار هنرمندان جوان بعد از ظهر همان روز مورد داوری قرار خواهند گرفت تا نفرات برگزیده در آیین اختتامیه این جشنواره که سه شنبه مورخ ٣٠ مرداد ٩٧ برگزار خواهد شد، اعلام گردد.




دیدگاهتان را بنویسید