علی محرمی

جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم و عکس در اسکو برگزار می شود

با توجه به سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی و تاکید بر تمرکز زدایی برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری، اسکو میزبان برگزاری جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم و عکس می شود.

علی محرمی” معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست ویژه ی هماهنگی برگزاری جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم و عکس در اسکو ، با تقدیر از جدیت و اهتمام فرماندار و مسئولین شهرستان اسکو به مباحث فرهنگی، به اهمیت فرهنگ و هنر و تاثیر آثار هنری در رشد و شکوفایی جوامع و توسعه پایدار اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: فرهنگ اساس و شالوده توسعه در جامعه می باشد و ما اگر می خواهیم در زمینه های مختلف به توسعه پایدار برسیم بایستی به توسعه فرهنگی و نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در توسعه پایدار توجه و اهتمام داشته باشیم.

محرمی تصریح کرد: با توجه به اینکه دررویداد “تبریز ٢٠١٨“، شهرستان اسکو به عنوان یکی از محورهای گردشگری انتخاب شده است؛ بایستی از ظرفیت والای هنرمندان خود در تمامی رشته های هنری در معرفی پتانسیل و ظرفیت بالای گردشگری این منطقه استفاده کنیم.

وی در ادامه از شهرستان اسکو به عنوان قطب فرهنگی استان آذربایجان شرقی یاد کرد و افزود: شهرستان اسکو پتانسیل و ظرفیت میزبانی جشنوارهای ملی و منطقه ای را در خود دارد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادمه ی سخنان خود گفت: در صورت برگزاری جشنواره منطقه ای فیلم و عکس سینمای جوان در این شهرستان، شاهد حضور و فعالیت فیلم‌سازان و عکاسان استان خود به همراه فیلمسازان ده استان در این منطقه خواهیم بود و این حضور و به تبع آن خلق آثار هنری ثمرات زیادی برای این شهرستان خواهد داشت و فرصتی پیش خواهد آمد تا ظرفیت بالای گردشگری شهرستان در قالب هنر به مردم معرفی شود.

محمدزاده فرماندار شهرستان اسکو نیز در نشست ویژه ی برگزاری جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم و عکس اسکو با اشاره به اهمیت برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در معرفی و شناساندن توانمندی‌ها و استعدادهای بالقوه‌ی شهرستان و به فعلیت رساندن آن‌ها، اظهار کرد: با توجه به سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ، بیشتر شهرستان‌های استان میزبان رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری شده اند و مسئولین شهرستان در تلاش هستند با برگزاری این رویدادها در مسیر توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی منطقه ‌شان گام بردارند.

وی گفت:با توجه به موقعیت خاص شهر سهند، که سومین شهر از نظر جمعیتی در استان و نزدیک‌ترین شهر به مرکز استان هست و نیز با توجه به موقعیت شهر ایلخچی که مرکز استان را به جنوب استان متصل می‌کند، فرصت خوبی است که جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم و عکس در شهرستان اسکو برگزار شود.

فرماندار اسکو با بیان اینکه فرصتی پیش خواهد آمد تا ضمن معرفی پتانسیل اصلی توسعه‌ی شهرستان در خصوص گردشگری، زمینه برای توسعه‌ی سایر بخش‌ها نیز فراهم شود همه‌ی مسئولین حاضر در جلسه را به حمایت ، مساعدت و همکاری و مشارکت برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد هنری فراخواند.

قلی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو نیز در این جلسه با ارائه‌ی گزارشی از وضعیت سالن‌های نمایش شهرستان و تشکیل انجمن فیلم و عکس در شهرستان و نیز آغاز فعالیت این انجمن با برگزاری موفق اولین دوره‌ی آموزش فیلم‌سازی اظهار کرد: شهرستان اسکو از ظرفیت خوبی برای این امر برخوردار است و امید است با راه‌اندازی مجتمع فرهنگی در آینده‌ی نزدیک به این ظرفیت افزوده شود.

وی با اشاره به ساخت و تولید دو فیلم کوتاه و یک فیلم مستند در شهرستان طی سال گذشته، اظهار امیدواری کرد برگزاری موفق این جشنواره می تواند زمینه‌ی آشنایی هنرمندان شهرستان با اساتید برجسته‌ی این رشته در سراسر کشور را فراهم ساخته و از این طریق امکان تولید آثار بهتری را فراهم آورد.

قلی‌زاده با بیان این که اکثر هزینه‌های برگزاری این جشنواره از طریق وزارتخانه و اداره کل متبوع تامین شده است، خواستار همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و خدماتی شهرستان در تامین هزینه‌هایی از قبیل اسکان، پذیرایی، ایاب و ذهاب و … شد.

نشست هماهنگی برگزاری جشنواره‌ی منطقه‌ای فیلم و عکس در اسکو با حضور محمد زاده فرماندار شهرستان اسکو،علی محرمی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و جمعی از مدیران شهرستان اسکو برگزار شد.




دیدگاهتان را بنویسید