جشنواره‌ی بین المللى تئاتر فجر

حضور ۳ نمایش از آذربایجان شرقی در سى و هفتمین جشنواره‌ی بین المللى تئاتر فجر

با اعلام نتایج سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران، سه نمایش از آذربایجان شرقی در این جشنواره پذیرش شدند.

با اعلام نتایج بخش خیابانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تهران، گروه انتخاب بخش اصلی جشنواره تئاتر فجر متشکل از سهراب سلیمى، افشین خورشید باخترى و محسن علیخانى، پس از تماشای اکثر آثار به صورت زنده و بازبینی برخی از آثاربه صورت فایل تصویری، شصت و سه نمایش برگزیده از سی و چهار جشنواره ی تئاتر استانی، ۱۴ اثر را براى حضور در این جشنواره برگزیدند.

طی این گزارش، تئاتر «پرسه های موازی» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی علی کاظمی وند از آذربایجان شرقی توانست جواز حضور در بخش اصلی ۳۷مین جشنواره تئاتر استانی را کسب کرده و تنها نماینده آذربایجان شرقی در این بخش باشد.

پرسه های موازی” در سی امین جشنواره استانی نیز جوایز اکثر بخش ها را به خود اختصاص داده بود. پرسه های موازی به کارگردانی علی کاظمی وند، به تهیه کنندگی علی نیک روز و با بازی فرید ادهمی، محدثه حیرت، حمید صلاحی و هادی افتخار زاده از ٢٢ آذر در پلاتو استاد صادقی تئاتر شهر تبریز به روی صحنه رفته است.

همچنین با اعلام نتایج بخش خیابانی، دو نمایش از آذربایجان شرقی در این جشنواره پذیرش شدند. نمایش “سوگلین” به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از شهر تبریز عنوان نمایشی است که با موضوع بحران آب و با اشاره به آیین های کهن و بومی آذربایجان در این جشنواره و بخش تولیدات تازه خیابانی حضور خواهد یافت. پیش از این، گروه اوینار تجربه حضور در شش دوره از جشنواره تئاتر فجر را در کارنامه خود داشت و سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر هفتمین حضور این گروه در جشنواره فجر خواهد بود.

همچنین نمایش “ماشین زمان” به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی محمد یوسفی زاده، دومین نمایشی است که از آذربایجان شرقی در بخش خیابانی این دوره از جشنواره فجر حضور می یابد. این نمایش با موضوع اجتماعی، از سوی گروه تکم شهرستان مرند بعنوان اثر منتخب جشنواره تئاتر ارس به این جشنواره معرفی شده است.

گفتنی است، سی و هفتمین جشنوارهٔ بین‌المللی تئاتر فجر با دبیری نادر برهانی مرند از ٢٢ بهمن تا ٤ اسفند ماه برگزار خواهد شد.




دیدگاهتان را بنویسید