دالان “میرزا جلیل” در بازار تبریز گذر فرهنگ و هنر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، با حضور در بازار تبریز از دالان “میرزاجلیل” برای ایجاد گذر فرهنگ و هنر بازدید کردند.

محمد محمدپور – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این بازدید با اشاره به کارکردهای گذر فرهنگ و هنر،‌ گفت: گذر فرهنگ و هنر طرحی تازه برای گسترش فضای کسب‌وکار در این حوزه است و خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از اهداف مهم ایجاد گذر‌ فرهنگی است.

وی افزود: گذر فرهنگ و هنر، خیابان، میدان، بازار یا گذری است که در آن مجموعه‌ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و فضای بیرونی آن، پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.

محمد محمدپور اعلام کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسه‌ها، انجمن ها، مراکز و شرکت هایی که قصد راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر یا فضاهای قابل تغییر به فضاهای فرهنگی و هنری را داشته باشند؛ حمایت می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت‌های نوآورانه در حوزه فرهنگ و هنر، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی، کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از اهداف عمده طرح گذز فرهنگی است.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید