بهار کریم زاده

دقت و تلاش کار اولی ها در ارائه نمایش خوب قابل تامل بود

عضو هئیت بازبینی بخش مسابقه پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم، دقت و تلاش کار اولی ها را در ارائه نمایش رقابتی و خوب قابل تامل دانست.

بهار کریم زاده در حاشیه بازبینی سه بخش کار اولی ها، مسابقه و خادمین شهر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش های خیابانی و فضای باز تبریزیم گفت: کار اولی ها دقت بیشتری نسبت به دیگر گروه ها در ساخت و ارائه نمایش خود داشتند و سعی داشتند که تجربه موفقی را در نخستین کار خود به جشنواره به ثبت برسانند و موضوعات شهر و زندگی شهروندی را خوب به نمایش گذاشتند.

وی در نگاه کلی تر به ارائه گروه های نمایشی اظهار داشت: اغلب نمایش ها به تئاتر صحنه ای نزدیک تر بودند و با نمایش خیابانی فاصله داشتند و اتفاقات در محیط بیرونی شکل نمی گرفت و این درحالیست که در نمایش خیابانی قصه باید درگیر فضای حاضر و مردم باشد.

بهار کریم زاده با بیان اینکه دوست داشتم به تماشای نمایش های خیابانی می نشستم، افزود: شالوده اغلب کارها خیابانی و محیطی نبود اما در حالت کلی تجربه خوبی را شاهد بودیم که برخی از این حضور نتیجه گرفته و بعضی دیگر نتیجه نگرفتند.

عضو هئیت بازبینی بخش مسابقه پنجمین جشنواره بین المللی تبریزیم همچنین به جای خالی نگاه های جدید و سوژه یابی خلاقانه اشاره کرد و گفت: سوژه یابی بسیار گسترده ای را می توان در جشنواره ها جستجو کرد اما هنرمندان دچار تکرار و کپی در سوژه ها شده بودند و این درحالیست که مسائلی همچون ترافیک، فرهنگ رانندگی و …. پرداخت نشده و با وجودی که تنوع موضوع زیاد است اما همه هنرمندان بر روی یک موضوع تمرکز کرده و با قصه متفاوت آنرا بیان کرده بودند.

بهار کریم زاده در عین حال افزود: جای خرسندی است که مناسبت تبریز ۲۰۱۸ بهانه ای خوبی شده تا به اقشار مختلف جامعه و در کنار آن هنرمندان و هنر تئاتر توجه شود و شاهد اتفاق مثبتی هستیم که فضایی فراهم شده تا علاقمندان، تازه کارها و هنرمندان را با خود همراه کرده است.




دیدگاهتان را بنویسید