ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس برگزار می شود

ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس برگزار می شود

مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس گفت: ششمین جشنواره تئاتر خیابانی ارس با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نورروز ۱۳۹۸ برگزار می شود.

به گزارش تبریزآرت، ابراهیم نصیری افزود: این جشنواره یکی از مهمترین رویدادهای هنری منطقه و استان بوده و همزمان با روز ملی هنرهای نمایشی یعنی ۷ فروردین ۱۳۹۸ افتتاح می شود.

وی گفت: در ششمین دوره جشنواره گروههای هنری از مناطق آزاد کشور و چهار استان شمالغرب کشور حضور خواهند داشت.

فراخوان جشنواره طی ماه جاری منتشر و با رونمایی از پوستر جشنواره عملا این رویداد مهم هنری در این منطقه شروع می شود.

نصیری افزود: در سالجاری نیز با رفع نقاط ضعف سالهای گذشته و در راستای توجه بیشتر به آیین های نوروزی، بخش آیینی بصورت مجزا ارزیابی و داوری شده و بدین صورت آیین ها در بخش رقابتی حضور خواهند داشت.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس ادامه داد: محدوده موضوعی فراخوان جشنواره نیز در حوزه های خاص مدنظر دبیرخانه محدود شده و امیدواریم گروههای هنری با توجه به فراخوان و ارائه نگاههای متفاوت به موضوعات مطرح شده بویژه موضوعات مرتبط با منطقه ارس بتوانند موجبات ارتقای کیفی آثار را نیز فراهم آورند.

گفتنی است پنجمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی ارس در نوروز ۱۳۹۷ و با حضور بیش از ۱۶۰ هنرمند هنرهای نمایشی در شهر مرزی جلفا در منطقه آزاد ارس برگزار و با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از گروههای برتر تجلیل بعمل آمد.

اینستاگرام تبریزآرت | TabrizArt Instagram

 




دیدگاهتان را بنویسید