شهردار تبریز: مردم را با هنر آشنا کنیم و مردم باید التماس کنند تا اثر هنری را بخرند

شهردار تبریز: مردم را با هنر آشنا کنیم و مردم باید التماس کنند تا اثر هنری را بخرند

شهردار کلانشهر تبریز با بیان این‌که ایستگاه‌های مترو بهترین مکان برای عرضه تولیدات هنری است، گفت: می‌توان در اماکنی مثل ایستگاه‌های مترو که محل دائمی رفت و آمد مردم است، آثار هنری را به نمایش گذاشت تا مردم با هنر آشنا و یاد بگیرند که می‌توانند از این آثار بهره و آرامش بگیرند.

به گزارش تبریزآرت منطقه آذربایجان‌شرقی، ایرج شهین باهر در آیین افتتاحیه سومین دوره نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز، با تاکید بر این‌که هنر یعنی خلاقیت و خلق اثری که در روح و روان آدمی تاثیر می‌گذارد، افزود: نیاز به فرهنگ‌سازی جدی در ابعاد مختلف هنر داریم تا مردم این آثار ارزشمند را درک کرده و بهره ببرند.

وی در ادامه با تاکید بر نهادینه کردن “شناخت هنر” در جامعه به هفته گرامیداشت کتابخانی اشاره کرد و گفت: کسی که کتابخوانی را یاد گرفته و لذت آن را درک کرده است، تحت هر شرایطی به کتابخوانی ادامه خواهد داد؛ از این رو باید لذت هنر و درک آن را در حوزه‌های مختلف هنری تبیین و نهادینه کنیم.

شهین‌ باهر با بیان این‌که معتقدم هنر یا همان خلاقیت، در حوزه‌های مختلف(تجارت، اشتغال‌زایی، خلق هنر و…) می‌تواند بروز و ظهور یابد، خاطرنشان کرد: هر انسانی که کار خاصی انجام دهد، یک هنرمند بوده و هنر ارزش بسیار والایی دارد.

شهردار تبریز آشنا کردن مردم با زیبایی و ارزش آثار هنری را قدم اول در توسعه اقتصاد هنر دانست و افزود: به فرهنگ‌سازی تدریجی و جدی در این رابطه نیاز داریم و برگزاری اکسپو گام ارزشمندی در این خصوص است که از دست‌اندرکاران آن قدردانی می‌کنیم.




دیدگاهتان را بنویسید