نمایشگاه انفرادی نقاشی "سولماز وظیفه سعدآباد" با عنوان هاله تلخ

نمایشگاه انفرادی نقاشی “سولماز وظیفه سعدآباد” با عنوان “هاله تلخ”

نمایشگاه انفرادی آثار نقاشی های  “سولماز وظیفه سعدآباد” با عنوان “هاله تلخ” در نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی ۲ افتتاح می شود.

در این نمایشگاه دوازده اثر در اندازه ۸۰ در۱۲۰، یک اثر سه لت در اندازه ۱۰۰در ۲۰۰، یک اثر  دو لتی در اندازه ۸۰ در ۱۴۰، دو اثر خشتی در اندازه ۸۰ در۸۰، یک اثر ذر اندازه ۶۰در۸۰ و یک اثر نیز ۱۲۰در۱۰۰ سانتیمتر ارائه شده است.

در بخشی از این نمایشگاه آمده است:
هاله تلخ
هاله میدان انرژی است که از داخل به خارج کلیه موجودات زنده و غیره زنده انتشار پیدا می کند، هاله که در اطراف انسانها دیده می شود تمام تجربیات زندگی از لحاظ تولد تا لحظه مرگ است.
هاله تلخ نام مجموعه ای است که هنرمند در آن به ازدواج زود هنگام کودکان پرداخته،ازدواج کودکان تجربه تلخی می باشد که حدود ۵۰ میلیون کودک زیر ۱۷سال در کشورهای در حال توسعه مجبور شده اند متاهل شوند.

این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۱۸ شهریور افتتاح و تا ۲۲ شهریور ماه ۱۳۹۷ در محل نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی ۲ از ساعت ۱۵ الی ۱۹ دایر خواهد بود.

مکان: تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه آبرسان، خانه فرهنگ، طبقه اول، نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی ۲.




2 thoughts on “نمایشگاه انفرادی نقاشی “سولماز وظیفه سعدآباد” با عنوان “هاله تلخ”

  1. محمدرضا باقرپور

    امروز، از نمایشگاه آثار این هنرمند بازدید کردم؛ در آثار این هنرمند، به موضوع ازدواج های زودهنگام، پرداخت شده است. هنر فاخر هم همین است که پیام داشته باشد و تأثیرگذار باشد…ازدواج در سنین پایین، باعث می شود کودک، از تحصیل بماند؛ از بازی های کودکانه که نیاز روحی هر کودکی است، بماند؛ یعنی هنوز بچگی نکرده، وارد یک مرحله جدی تر بشود که آثار بدی بر جسم و روح شخص می گذارد؛ برخی از صاحبنظران، ازدواج زودهنگام را آن زمانی که شخص بالغ می شود، مناسب می دانند اما چه کسی است که تعریف دقیق بلوغ را بداند و بگوید؟ با صرف بلوغ جسمی، نمی شود زندگی را پیش برد و نمی توان برای همه، یک نسخه واحد پیچید؛ چیزی که ما الآن متأسفانه شاهدش هستیم و برخی آقایان، برای بلوغ، سن تعیین کرده اند.۹، ۱۳، ۱۵، ۱۸ اما شاید یک فردی در ۲۳ سالگی هم به بلوغی که مد نظر هست، نرسیده باشد و اجماعی هم در این اعداد نیست و ساده انگاری است تعیین سن در این خصوص و این سن ها تنها یک عدد هستند و باید شرایط دیگری نیز در شخص فراهم گردد. بلوغ شرعی یک چیزی است که صاحبنظرانِ خودش را دارد و من ورود نمی کنم اما آن بلوغی که با آن، فرد آماده پذیرش مسؤولیت یک زندگی می شود، داری ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و…می باشد که در همه هم یکسان نیست…خلاصه می خواهم بگویم ازدواج زودهنگام به خصوص برای دختران، ستم بزرگی است برای اینها که بعضا از سوی والدین تحمیل می شود و برای رفع تکلیف است..امید است این نمایشگاه، تلنگری باشد برای مسؤولان ارشد استانی…

دیدگاهتان را بنویسید