علی محرمی

جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی در پله سی‌ام

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری سی‌مین جشنواره تئاتر استانی از یازدهم تا چهاردهم شهریورماه سال جاری در تبریز خبر داد.

علی محرمی گفت: سی‌امین جشنواره تئاتر استانی در راستای سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری به منظور کشف استعدادهای خلاق در سال حمایت از کالای ایرانی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر در دنیای امروز ضروری ترین و حیاتی‌ترین شاخص زندگی بشر به شمار می رود و اگر صحبت از ارتقای کیفیت زندگی می شود، باید در وهله اول ذهن ما متوجه به نقش فرهنگ و هنر باشد،‌ گفت: در دنیای امروز ارتقای کیفیت زندگی بشر بدون استفاده از هنر و ابزارهای هنری غیر قابل تصور است.

وی، ایجاد بستری مناسب جهت رشد، هدایت و حمایت از گروه‌های تئاتری با زمینه‌سازی برای جذب بیشتر مخاطب و اشاعه هنر نمایش و آگاهی افراد جامعه با زبان شیوا و بلیغ نمایش به عنوان شاخص‌ترین زبان عواطف و احساسات و اندیشه‌ها در جهت رشد و شکوفایی هنر ماندگارتئاتر را از دیگر دلایل برگزاری جشنواره یاد شده برشمرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به اینکه آثار برتر این جشنواره به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی می‌شوند،‌ موضوعات جشنواره را شامل؛‌ متون اورجینال و متون محلی یا برگرفته شده از ادبیات ملی و فرهنگ و سنن و آداب و رسوم بومی آذربایجانی، توسعه فرهنگ اقامه نماز، حمایت از کالای ایرانی، حجاب وعفاف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی عنوان کرد.

وی، توجه به مضامین اجتماعی، فرهنگی و انسانی از از اولویت انتخاب در این جشنواره برشمرد.

سی‌امین جشنواره تئاتر استان آذربایجان‌شرقی توسط انجمن هنرهای نمایشی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید