تابلوی خرس (سرخرس) «لئوناردو داوینچی» رکورد زد

تابلوی خرس (سرخرس) «لئوناردو داوینچی» رکورد زد

یک طراحی کوچک که توسط « لئوناردو داوینچی » خلق شده است در یک حراجی به قیمت قابل توجهی به فروش رسید و رکورد فروش طراحی‌های این هنرمند شکسته شد.

به گزارش تبریزآرت، ایسنا به نقل از نیویورک‌تایمز نوشت، روز پنجشنبه طراحی کوچک از «لئوناردو داوینچی» هنرمند برجسته ایتالیایی در حراجی کریستیز به قیمت ۱۲.۲ میلیون دلار فروخته شد و به این ترتیب رکورد فروش طراحی‌های این هنرمند شکسته شد.

اندازه این نقاشی که با نام « سر خرس » شناخته می‌شود، حدود ۸ در ۸ سانتی‌متر است و گمان می‌رود حوالی ۱۴۸۰ میلادی خلق شده باشد.

پیش از این کارشناسان ارزش تقریبی این اثر را بین ۱۱ الی ۱۶.۵ میلیون دلار تخمین‌زده بودند. طراحی دیگری از «داوینچی» به نام « اسب و سوارکار » در سال ۲۰۰۱ به قیمت ۱۱.۵ دلار فروخته شده بود و در آن زمان رکورد گرانترین طراحی این هنرمند شکسته شد اما با به فروش رسیدن طراحی خرس به قیمت ۱۲.۲ میلیون دلار، رکورد طراحی‌های این هنرمند بار دیگر شکسته شد.

«ژان لوک بارونی» که یک فروشنده آثار هنری استادان قدیم نقاشی است درمورد فروش این طراحی بیان کرد: «این رقم‌ها نامعقول هستند … خریداران برای نام داوینچی هزینه می‌کنند و خرید این آثار ربطی به علاقه به طراحی‌ها ندارد.»

«بارونی» با بیان اینکه اگر از او بخواهند بر روی طراحی خرس «داوینچی» قیمت‌گذاری کند او ارزش این نقاشی را حدود ۲ میلیون دلار تعیین می‌کرد درخصوص فروش این طراحی اظهار کرد :«قبول، این طراحی یکی از آثار «داوینچی» است. اما این طراحی بسیار کوچک است. این اثر مثل یک تمبر پستی است.»

شاید این طراحی کوچک باشد اما فروش روز پنجشنبه از نظر بسیاری از کارشناسان، آخرین فرصت خرید یک طراحی اصل «لئوناردو» از یک مجموعه خصوصی بود.

پس از آنکه نقاشی «سالواتور موندی» به قیمت ۴۵۰.۳ میلیون دلار و نقاشی کپی «مونالیزا» به قیمت ۳.۴ میلیون دلار فروخته شد، قیمت تقریبی تمامی آثار مرتبط با مشهورترین هنرمند ایتالیایی رنسانس با افزایش قابل‌توجه مواجه شدند.

روز پنجشنبه تنها ساعاتی پیش از به فروش رسیدن طراحی خرس در کریستیز، در حراجی ساتبیز یک کپی دیگر از « مونالیزا » که به قرن بیستم تعلق دارد درحالی به قیمت ۳۷۸,۰۰۰ پوند فروخته شد که کارشناسان ارزش تقریبی آن را بین ۸هزار الی ۱۲هزار پوند ارزیابی کرده بودند.




دیدگاهتان را بنویسید