تئاتر

داوران سی‌امین جشنواره تئاتر استانی معرفی شدند

“شیرین بینا”، “سیروس همتی” و “اصغر نوری” به عنوان داوران سی‌مین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی ١٢ اثر راه یافته به این جشنواره را قضاوت خواهند کرد.

گفتنی است “شیرین بینا” متولد ٨ اسفند ١٣٤٩ در شهر مرند آذربایجان شرقی است.

وی فارغ ا لتحصیل رشته اقتصاد نظری در دانشگاه الزهرا و کارشناسی حقوق قضایی است و بازیگری را با خواهرش در سال ١٣٧١ با فیلم تیک تاک شروع کردند که هردو بازیگر این فیلم بودند اما شهرت شیرین بینا به سریال های پرطرفدار چون گوهر کمال در سال ١٣٧٨ و مسافری از هند در سال ١٣٨٢ بر میگردد البته او در سریال مریم مقدس نیز در سال ١٣٧٩ بازی کرده بود.

همچنین “سیروس همتی” متولد ۱۳۵۱ در تهران بازیگر،‌کارگردان و نمایشنامه‌نویس و طراح صحنه ایرانی است.

تحصیلات وی کارشناسی ریاضی از دانشگاه تربیت معلم است و اکنون هم بعنوان معلم ریاضی مشغول به کار است. تخصص او طراحی صحنه، نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است و بازی او در فیلم سینمایی مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی و سریال مناسبتی ماه رمضان خداحافظ بچه به کارگردانی منوچهر هادی او را بیش از پیش مورد توجه و علاقه هنردوستان قرارداد. این بازیگر و کارگردان تئاتر سال‌ها پیش در «خاک سرخ» ابراهیم حاتمی کیا و «آشپزباشی» محمدرضا هنرمند، نقش یفا کرد و تجربه بازی در چند تله‌فیلم و فیلم سینمایی را دارد.

“اصغر نوری” نیز متولد ١٣٥٥ در شهر تبریز است.

وی مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه و کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر دارد و افزون بر مترجم و نمایش‌نامه‌نویس بودن، کارگردان تئاتر نیز هست و در حوزه‌ی ادبیات داستانی و نمایشی کتاب‌هایی را ترجمه کرده است.

لازم به ذکر است، سی‌مین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی از ١١ تا ١٤ شهریورماه جاری در تبریز برگزار می شود.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید