آیین افتتاح نمایش "تیغه کهنه" برگزار شد

آیین افتتاح نمایش “تیغ کهنه” برگزار شد

آیین افتتاح نمایش “تیغ کهنه” با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان شرقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرام دبیری عضو شورای اسلامی شهر و مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش تبریزآرت، زنگ افتتاح “تیغ کهنه” که داستان عاشقانه سیاسی دارد در روزهای انقلابی و ایام فجر نواخته شد تا روزهای پر بار فرهنگی و نمایشی تبریز در سال جاری شاهد اکران و اجرای دیگری باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری آذرباجان شرقی در این آیین ضمن قدردانی از هنرمندان و عوامل این نمایش عاشقانه و سیاسی گفت: برای اعتلای این سرزمین، عاشقانه تلاش خواهیم کرد و قدردان تمام کسانی که در راه آزادی این آب و خاک جانفشانی کرده اند، هستیم.

رحیم شهرتی فر در ادامه افزود: خواندن کتاب، تماشای فیلم و تئاتر می توانند فرد را به مفاهیم والای انسانی برسانند و باعث افتخار است که در میان هنرمندان و هنردوستان می توانم به تماشای این تئاتر بنشینم.

در ادامه این آیین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به رشد و پیشرفت تئاتر تبریز در سال جاری گفت: این روزها تئاتر شهر تبریز شاهد رشد و بالاندگی چشمگیری است به طوریکه روزانه هفت اجرا به نمایش در می آید و در سال جاری بیش از ۱۵۰ نمایش مجوز اکران گرفته اند که این رونق، مدیون همت هنرمندان این عرصه است.

محمد محمد پور در این میان یاد آور شد: این رونق و این وسعت اجرا در سالن های محدود تئاتر شهر اجرا می شود که نیازمند توجه بیشتر و اصلاح زیرساختهای موجود است.

با این حال محمدپور بر حفظ تئاتر شهر به عنوان بخشی از تاریخ فرهنگی و هنری تبریز در قالب مجموعه آموزشی و نمایشی تاکید کرد.

در ادامه این آیین شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهرستان تبریز از حمایت شورای شهر و شهرداری این کلانشهر از هنرمندان و هنر نمایش خبر داد و گفت: مجموعه شهرداری در کنار هنرمندان شهر خود خواهد بود و با افتتاح و راه اندازی مرکز همایش بین المللی و سالن نمایش در منطقه فهمیده سعی دارد بخشی از مشکلات سخت افزاری در این عرصه را هموار کند.

شهرام دبیری در این میان افزود: تبریز همواره در عرصه های مختلف همچون فرهنگ و هنر و نمایش پیشرو بوده و این روزها شاهد رشد چشمگیری در حوزه تئاتر بوده که در این راستا مسئولان استانی و نماینده ولی فقیه نیز همت بالایی دارند تا فرصت توسعه هنر و فرهنگ فراهم شود و مجموعه شهرداری در حوزه سرمایه گذاری و حمایت های معنوی در کنار هنرمندان شهر خود خواهد بود.

گفتنی است؛ نمایش “تیغ کهنه” به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی به مدت ۲۵ روز، ساعت ۱۹ در محل تئاتر شهر به اجرا در می آید.




دیدگاهتان را بنویسید