اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر

به گزارش تبریزآرت، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.
ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان به خوانندگی سالار عقیلی در ۲۱ دی ماه و به خوانندگی محمد معتمدی در ۲۵ دی ماه اجرا خواهند داشت.

9954tabrizart
سالار عقیلی خواننده اجرای ویژه ارکستر ملی ایران در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر است.

در این برنامه ۱۸ قطعه اجرا می‌شود که دو قطعه آن با اشعاری از افشین یداللهی و بابک برزین است؛ «ایران» و «تبریز در مه». «ایران جوان» با آهنگسازی پیمان سلطانی و شعر بیژن ترقی، «خوشه چین» از روح الله خالقی با شعر کریم فکور، «افسون سخن» از نصرالله زرین پنجه و شعر نظام فاطمی دیگر قطعات این اجرا هستند.

در لیست قطعات اجرای ارکستر ملی ایران در جشنواره موسیقی فجر می‌توان به «نغمه نوروزی» اثر روح الله خالقی و شعر رهی معیری، «ساغر» از همایون خرم و شعرمعینی کرمانشاهی، «شکوه گل» از عبدالکریم مهر افشان، «از خون جوانان لاله دمیده» از عارف قزوینی و «جام مدهوشی» از علی تجویدی با شعر بیژن ترقی اشاره کرد.

۳ قطعه این اجرا ساخته ابوالفضل صادقی‌نژاد با اشعار محمد رضا یار است؛ «گلرخ»،«از تنهایی گریه مکن» و «مرا رها مکن» که قطعه آخر با همراهی پیانو «حریر شریعت‌زاده» است.

مخاطبان این اجرا می توانند شاهد هنرنمایی شریعت زاده در قطعه «سپید و سیاه» نیز باشند؛ قطعه‌ای به آهنگسازی نسیم شاملو.

ارکستر ملی ایران در اجرای خود در سی و سومین جشنواره موسیقی فجر، ۴ قطعه بی کلام نیز اجرا می‌کند؛ ۲ قطعه «سرود گل» و «سبکبال» از حسین دهلوی،«دو نغمه بختیاری» از روح الله خالقی و در نهایت پرلود «جام تهی» از فریدون شهبازیان.

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی پنجشنبه ۲۱ دی ماه از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه در قالب جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه می‌رود.

9953tabrizart

محمد معتمدی به عنوان خواننده در دومین اجرای ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان در ایام برگزاری سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به دعوت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و استاد فریدون شهبازیان حضور خواهد داشت .

در این کنسرت قطعاتی از آثار بزرگان و قدمای موسیقی کشورمان با یک تنظیم جدید اجرا خواهد شد. در روزهای آتی تمرینات ارکستر برای این کنسرت آغاز می شود .

دومین کنسرت ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد معتمدی ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه ۲۵ دی ماه در تالار وحدت تهران میزبان تماشاگران سی و سومین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود.



معصومه کارشناسی طراحی صنعتی است و چند سالی است که در عرصه هنر فعالیت می کند علاقه زیادی به ادبیات و سینما دارد.


دیدگاهتان را بنویسید