اجلاسیه هنر و رسانه با محوریت سردار شهید حسن باقری در تبریز برگزار می‌شود

اجلاسیه هنر و رسانه در تبریز برگزار می شود

اجلاسیه هنر و رسانه با محوریت سردار شهید حسن باقری در تبریز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری اجلاسیه هنر و رسانه با محوریت سردار شهید حسن باقری،‌ چهارم بهمن ماه جاری در تبریز خبر داد.

محمد محمدپور” گفت: همزمان با برگزاری کنگره سراسری شهید سرلشگر “حسن باقری” اجلاسیه هنر و رسانه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه چهارم بهمن ماه جاری ساعت ١٦ در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این کنگره را معرفی نوابغ دفاع مقدس به عموم مردم عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس برگرفته از مبانی اعتقادی ملت ایران است و برای زنده نگه داشتن دستاوردهای ارزشمند این دوران باید یاد شهیدان و سرداران گرامی داشته شود تا نسل جوان جامعه نیز از اتفاقات آن دوران باخبر شده و برای همیشه در ذهن نسل های بعدی مردم ایران زنده بماند.

محمدپور گفت: دفاع مقدس، تأثیر شگرفی در تاریخ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران بر جای گذاشته و با توجه به اهمیت و میزان تاثیرگذاری آن در تحولات بعدی جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فکری و فرهنگی، بررسی و شناخت ابعاد مختلف شخصیت متعالی سرداران هشت سال جنگ تحمیلی ضروری است و در این میان یاد بزرگانی همچون سردار حسن باقری را نیز باید گرامی داشت که دلاوریهای او در اذهان عمومی ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: بزرگداشت چهره‌های برجسته‌ی و ارزشی دفاع مقدس، در ضمن آنکه ادای دینی به کوشش‌ها و مجاهدت های آنان است، خود از بهترین و موثرترین شیوه‌ها در تحکیم مبانی دینی و ملی و تداوم بخشیدن به ارزش‌های اسلامی و هنجارهای فرهنگی ملت صاحب فضیلت ایران است و این آیین نیز در این راستا برگزارمی شود.

براساس این گزارش در میان افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، شخصیت حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین این افراد مطرح بوده است.

وی که در سن ٢٤ سالگی وارد عرصه جنگ شد، تنها ظرف مدت ٢ سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی شهید باقری تا جایی بود که به او لغب نابغه دفاع را داده اند.

اجلاسیه هنر و رسانه با حضور اصحاب فرهنگ و هنر چهارم بهمن ماه جاری ساعت ١٦ در مجتمع فرهنگی هنری ٢٩ بهمن تبریز برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید