جواد درخشان - عکس از بابک شعبانی

از مقام هنری جواد درخشان در تبریز تجلیل می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری آیین تجلیل از مقام هنری جواد درخشان بازیگر پیشکسوت استان در تبریز خبر داد.

“علی محرمی” با اشاره به اینکه تکریم و قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر یکی از مهم ترین وظایف متولیان فرهنگ است،‌ گفت: آیین تجلیل از مقام هنری و سالها فعالیت هنری جواد درخشان بازیگر پیشکسوت استان همزمان با آیین افتتاح سینما آزادی و با حضور اهالی فرهنگ و سینما دوم تیرماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی هنرمندان برجسته و اصحاب فرهنگ، گفت: طرح بزرگداشت استادان و بزرگان آذربایجان و همچنین معرفی پیشینه گهربار این مرز و بوم در دستور کار این اداره کل است.

گفتنی است جواد درخشان متولد ۱۳۲۳ شهر تبریز است که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۷ در شهر تهران آغاز کرده و مدت هشت سال عضو پیوسته خانه سینمای تهران بوده است.

فعالیت در تلویزیون تبریز از سال ۱۳۶۴ و بازی در فیلم های نیمه پنهان ماه، آینه و خاکستر، دخیل پرنده باز کوچک، سوداگر، سارای و تولد یک پروانه، از فعالیت های بارز این هنرمند تبریزی است.

وی همچنین برای فیلم‌های تولد یک پروانه، پرنده باز کوچک و دخیل در جشنواره های تورونتو ایتالیا، مصر، آلمان و استرالیا تقدیر شده است.

آیین یاد شده دوم تیرماه جاری ساعت ١١ صبح در محل سینمای آزادی تبریز برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید