از مقام هنری جواد درخشان در تبریز تجلیل شد

از مقام هنری جواد درخشان در تبریز تجلیل شد

همزمان با افتتاح سینما آزادی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از اهالی فیلم و سینما از مقام هنری جواد درخشان در تبریز تجلیل شد.

“محمد محمدپور” در این آیین با اشاره به اهمیت تجلیل و تکریم هنرمندان گفت: فرّ و شکوه و کرامت کشور با هنر و فرهنگ است و هنرمندان و اصحاب فرهنگ به عنوان آفرینندگان این فرّ و شکوه می‌بایست تکریم شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ جواد درخشان را هنرمندی پیشکسوت و مردمی عنوان کرد و گفت: تکریم و بزرگداشت هنرمندان و اصحاب فرهنگ از رویکردهای مهم اداره کل است و تلاش خواهیم کرد این روند تقویت شده و استمرار یابد.

جواد درخشان | عکس: بابک شعبانی

جواد درخشان | عکس: بابک شعبانی

گفتنی است جواد درخشان متولد ۱۳۲۳ شهر تبریز است که فعالیت خود را از سال ۱۳۴۷ در شهر تهران آغاز کرده و مدت هشت سال عضو پیوسته خانه سینمای تهران بوده است.

فعالیت در تلویزیون تبریز از سال ۱۳۶۴ و بازی در فیلم های نیمه پنهان ماه، آینه و خاکستر، دخیل پرنده باز کوچک، سوداگر، سارای و تولد یک پروانه، از فعالیت های بارز این هنرمند تبریزی است.

وی همچنین برای فیلم‌های تولد یک پروانه، پرنده باز کوچک و دخیل در جشنواره های تورونتو ایتالیا، مصر، آلمان و استرالیا تقدیر شده است.

آیین تجلیل از مقام هنری و سالها فعالیت هنری جواد درخشان بازیگر پیشکسوت استان همزمان با آیین افتتاح سینما آزادی و با حضور اهالی فرهنگ و سینما دوم تیرماه جاری در تبریز برگزار ‌شد.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید