استاندار آذربایجان شرقی:هنرمندان انسانهایی تاثیرگذارند که با تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات انسانها روح و ذهن افراد و جامعه را هدایت می‌کنند

استاندار آذربایجان شرقی:هنرمندان انسانهایی تاثیرگذارند که با تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات انسانها روح و ذهن افراد و جامعه را هدایت می‌کنند.

به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا،  مجید خدابخش در  اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال : هنر کانونی است سازنده که مهمترین هدف آن معماری ساختمان فکری و روحی انسان است و بدون شک از مهم ترین و موثرترین ابزاری است که در تدوام، گسترش و بقاء فرهنگ یک جامعه نقش دارد و در طول تاریخ پیامهایی که با ابزار هنر بیان شده‌اند ماندگارتر بوده‌‌اند .

ایشان گفتند: هنرمندان انسانهایی تاثیرگذارند که با تاثیرگذاری بر عواطف و احساسات انسانها روح و ذهن افراد و جامعه را هدایت می‌کنند .

خدابخش تاکید کرد: در دنیایی که فضای مجازی فضای غالب است باید از ظرفیت  رشته‌های هنری و بالاخص هنرهایی که امکان برقراری ارتباط بیشتری با مخاطب را دارند کمک بگیریم و هنر کاریکاتور با توجه به ظرایف و ظرفیت‌های خود می تواند در این راستا موفق باشد .

وی تصریح کرد: هنر کاریکاتور جایگاهی حائز اهمیت و خطیر دارد، چرا که پیامی که یک اثر کاریکاتور می‌تواند با یک تصویر انتقال دهد شاید با دهها صفحه مطلب و قلم فرسایی نتوان انتقال داد .

خدابخش افزود: بهره‌برداری تام و تمام از ابزار هنر و علی الخصوص هنر کاریکاتور، در راستای تربیت و تعالی رفتارهای انسانی وظیفه‌ای است که بر دوش اهالی این هنر گذاشته شده است .

وی تاکید کرد:‌ به عبارتی می توان گفت هنر کاریکاتور بهترین وسیله برایی نقد صاحبان قدرت و ثروت است .

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان افزود: شهر تبریز در عرصه‌های مختلف علی‌الخصوص در عرصه‌ی فرهنگ و هنر شهر اولین‌هاست و امیدواریم در حوزه‌ی رسانه های دیجیتال نیز میزبان خوبی باشد .



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید