جلسه پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور آشیقی " بایاتی"

اولین جلسه پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور آشیقی ” بایاتی” برگزار شد

اولین جلسه از جلسات هفتگی پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور آشیقی با عنوان “بایاتی” با حضور اساتید و کارشناسان هنر آشیق در محل “فرهنگسرای الغدیر” برگزار شد.

به گزارش تبریزآرت،  محمد عبادی، مسئول برگزاری این جلسه در این خصوص گفت: در اولین جلسه شعر و موسیقی فولکلور آشیقی با عنوان “بایاتی” بیش از ۵۰ نفر از هنرمندان و علاقمندان ادبیات و موسیقی آشیقی حضور داشتند، در خصوص ساختار شعر “گرایلی” مطالبی بیان شد و در ادامه آشیق “چنگیز بی‎ریا” به هشت نوع از آهنگ‎های آشیقی که در اسمشان کلمه “گرایلی” وجود دارد، اشاره کرد.

وی اظهار داشت: جلسات هفتگی پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور آشیقی “بایاتی” با هدف نقد و بررسی محتوایی شعر و موسیقی فولکلور آشیقی، بازخوانی و مکتوب سازی داستان‏های فولکلور موسیقی آشیقی، باز آموزی نحوه صحیح و اصولی تلفیق شعر و موسیقی آشیقلار برگزار می‎‌شود.

وی گفت: در پایان این جلسه آشیق “شهباز سلیمانی”، هنرمند جوان و با استعداد به اجرای آهنگی کم اجرا شده بنام “محرمی” پرداخت.

عبادی  با بیان این که این جلسات به همت واحد موسیقی حوزه هنری استان و با همکاری فرهنگسرای الغدیر و انجمن فرهنگی هنری آشیقلار برگزار می‎شود، گفت: جلسات هفتگی پژوهشی شعر و موسیقی فولکلور آشیقی «بایاتی» شنبه‎‏ی هر هفته راس ساعت ۱۸ در مکان فرهنگسرای الغدیر واقع در تبریز، بلوار ستار خان، خیابان شهید قره باغی برگزار می شود.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید