برپایی نمایشگاه «سماع مولانا» در قالب آثار خوشنویسی و عکس

گالری گویا نمایشگاهی با عنوان سماع مولانا از دید عکس های بابک برزویه و آثار خوشنویسی استاد اسرافیل شیرچی هنرمند بین المللی خوشنویسی ایرانی را در قالب ۴۰ اثر، از روز جمعه هشتم تا بیستم دی به نمایش می گذارد.

9972tabrizart

اسرافیل شیرچی با نگارش یادداشتی کوتاه در این باره حس و حال خویش را چنین بیان می کند:

«پر و بال ما کمند عشق اوست/ موکشانش می کشد تا کوی دوست

اتفاق هنری و فرهنگی با خط پر از تغزل فارسی و کلماتی رها و عشق آفرین و خرد بخش و روح نواز مولانا، بر نگاه و دقت عارفانه بابک برزویه، رویدادی خاص، معنوی و نادر است. سعی کرده‌ام در گوشه و کنار تصاویر، قلم برقصانم و کلمات را بر بیرق و دستار عاشقان متواضع و پر شور بنشانم … . می دانید که اولین گام ها پخته ترین گام ها نیستند ولی یک جریان معنوی و فرهنگی را در روزگار تند و تیز تکنولوژی شکل می‌دهند، که ما بدان نیازمندیم. این حرکت فرهنگی و هنری و همراهی خط که ریشه هزارساله در کنار شعر و شعور ایران عزیز دارد با نگاه ژرف اندیش دوست هنرمندم بابک برزویه که چشم دوربینش را به شوق دیدار مولانا و عاشقان فرزانگی و خرد و اندیشه متعالی سوق داد، غنیمت میدانم و از همدلی برادران میرباقری (گالری و انتشارات گویا) که سال ها سفره صفا و معنویت و فرهنگ می گسترانند سپاسگزارم.

اسرافیل شیرچی»

نمایشگاه «سماع مولانا» از هشتم تا بیستم دی در تهران، گالری گویا واقع در خیابان کریمخان زند، روبه‌روی ایرانشهر، شماره ۹۱ برگزار می شود.



معصومه کارشناسی طراحی صنعتی است و چند سالی است که در عرصه هنر فعالیت می کند علاقه زیادی به ادبیات و سینما دارد.


دیدگاهتان را بنویسید