تبریز چشم و چراغ ایران است

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تبریز به عنوان چشم و چراغ ایران و از آذربایجان به عنوان نماد همسانی و همنوایی سه عنصر دین ، قومیت و ملیت کشور یاد کرد.

به گزارش تبریزآرت عباس صالحی عصر امروز در آیین استقبال از رویداد گردشگری تبریز ۲۰۱۸ که با حضور مردم، مسئولان و تعدادی از سفرای کشورهای اسلامی در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد، آذربایجان را نگین ایران دانست و اظهار کرد: این استان به خوبی ترکیب موفقی از همسازی دین، ملیت و قومیت و الگویی برای جهان برای در کنار هم بودن و همزیستی است.

4971tabrizart

وی با اشاره به اینکه این اقلیم قرن‌ها مترجم هویتی ایران برای دنیا بوده است افزود: آذربایجان میانجی و پل ارتباطی فرهنگ و هویت ایرانی به کشورهای مختلف دنیا بوده است.

وزیر ارشاد با بیان اینکه تبریز و آذربایجان همیشه فرصتی برای ایران بوده است گفت: اگر تبریز و آذربایجان نبود، ایران چیزهای زیادی را از دست می‌داد و ایران مدیون آذربایجان است.

وی با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان مهد فرهنگ و هنر ایران است تصریح کرد: تبریز مقبره الشعرایی دارد که مکانی عرشی از شاعران ترک پارسی گوی است.

صالحی انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی  را یادآور شد و ابراز داشت: تبریز در سال ۲۰۱۸ نمادی از پیوند دیپلماسی هنری و فرهنگی است و به عنوان نماینده ایران در دنیا معرفی خواهد شد.

وزیر ارشاد خاطر نشان کرد: ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد ولی فرهنگ و هنر این خطه به آن سوی مرز‌ها راه می‌پیماید و پایدار باقی می‌ماند.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید