دوران طلایی تربیت تماشاگر تئاتر، دوران کودکی است

کارگردان و نمایشنامه نویس تئاتر اظهار داشت: تئاتر بر اندیشه افراد تاثیر می گذارد و به همین دلیل برای داشتن نمایش خوب و در نتیجه جامعه سالم باید تمام توان خود را در این حوزه معطوف به کودک و نوجوان کنیم.

به گزارش تبریزآرت به نقل از ایرنا حمیدرضا نعیمی با اشاره به اینکه واژه تماشاگر کاذب برای برخی از مخاطبان تئاتر به وجود آمده است تصریح کرد: این عنوان به مخاطبانی گفته می شود که عقبه دیدن تئاتر ندارند یا به واسطه حضور یک چهره سینمایی و جریان تبلیغی در یک نمایش به تماشای تئاتر روی آورده اند.

وی با بیان اینکه استفاده از این عنوان برای تماشاگر تئاتر بسیار قابل تامل است، تاکید کرد: بر همین اساس است که باید با تقویت تئاتر کودک و نوجوان، فرزندان جامعه را از سنین کم به تماشای تئاتر تشویق نمائیم.

کارگردان نمایش «شوایک؛ یک سرباز ساده دل» با بیان اینکه تماشاگری که از دوران کودکی، نوجوانی و جوانی با تئاتر رشد کرده باشد هرگز دست از حمایت هنرهای نمایشی بر نمی دارد، افزود: اگر تماشاگران ثابت تئاتر نباشند این هنر می تواند خیلی زود به سوی نابودی گام بردارد؛ زیرا این افراد بعد از سال ها همراهی با نمایش تبدیل به فردی متخصص و صاحب نظر در حوزه هنرهای نمایشی می شود که توان بازشناختن تئاتر خوب و بد را دارند.

وی افزود: دلیل به وجود آمدن تماشاگر کاذب، ریشه نداشتن این افراد در تئاتر است زیرا در کشور تئاتر گسترده و وسیعی در حوزه کودک و نوجوان نداریم.

کارگردان نمایش “سقراط” با بیان اینکه تماشاگر تئاتر درک عمیقی از مشکلات و مسائل به دست می آورد، گفت: تئاتر بر اندیشه افراد تاثیر می گذارد و به همین دلیل برای داشتن نمایش خوب و در نتیجه جامعه سالم باید تمام توان خود را در این حوزه معطوف به کودک و نوجوان کنیم.

وی اظهار داشت: با برگزاری رویدادهای هنری برای کودک و نوجوان می توانیم آثار فاخر، مناسب برای این قشر را آماده کرده و با اجرا در سالن ها، فرهنگسراها و مدارس تماشاگران بسیاری را برای ساختن اندیشه مناسب فردا جذب کنیم.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید