دومین کارگاه خوشنویسی کاتبان قرآن در حوزه نسخ و ثلث

دومین کارگاه خوشنویسی کاتبان قرآن با محوریت خوشنویسان حوزه نسخ و ثلث و با شرکت علاقمندان این رشته هنری به و به سرپرستی استاد حسن کرمانی در محل حوزه هنری آذربایجان شرقی تشکیل شد.

به گزارش تبریزآرت به نقل از ایسنا، منطقه ، مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان با اعلام این خبر افزود: در ابتدای این کارگروه نکاتی پیرامون اصول خلق قطعات ثلث و تاریخچه مختصری از آن در طول تاریخ این خط و نیز مقایسه بین خطوط اساتید بزرگ این رشته هنری با ارائه تابلوهای نوابغ خوشنویسی، به مقایسه و ارزیابی و تحلیل و بررسی آثار پرداخته شد.

مینا نیک رزم گفت: در ادامه حسن کرمانی به آنالیز و تجزیه و تحلیل آثار میرزا محمد شفیع تبریزی پرداخت و گفت: محمد شفیع تبریزی فرزند میرزا محمدعلی خوشنویس از خوشنویسان زبده خط نسخ و در زمره بزرگترین خطاطان پیرو مکتب نیریزی بشمار می آید که سالهای گرانبهای عمر خود را در کتابت قرآن کریم و کتب ادعیه سپری کرده است و نمونه های چشم نوازی از هنر نسخ نویسی با اسلوب ایرانی را به نمایش گذاشته است.

استاد حسن کرمانی در این رابطه افزود: حیات محمد شفیع تبریزی مقارن با سلطنت فتحعلیشاه و محمد شاه قاجار بوده و به استناد برخی شواهد احتمالا در اواخر سده دوازدهم در تبریز دیده به جهان گشوده و در همین شهر تا پایان عمر زندگی نموده است.

گفتنی است در ادامه این کارگاه، هنرمندان ضمن ارائه آثار خطاطی خود از راهنمایی های اساتید بهره لازم را برده و مقرر گردید در ادامه کارگروه های تخصصی در این زمینه ” نسخ و ثلث” انجام گیرد.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید