راه اندازی سینما سیار در شهرستان اسکو

راه اندازی سینما سیار در شهرستان اسکو

سومین سینمای سیار استان در شهرستان اسکو راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

“علی محرمی” معاون هنری و سینمایی اداره کل درحاشیه این افتتاح طی سخنانی راه‌اندازی سینمای سیار در شهرستان اسکو را فرصت مغتنمی برای توزیع عادلانه‌ی امکانات فرهنگی و هنری دانست و اظهار داشت: با توجه به قابلیت جابجایی این سینما، این امکان برای تمامی شهروندان حتی در دوردست‌ترین مناطق فراهم می‌شود که بتوانند به‌روزترین و آخرین محصولات سینمایی را که اکران می‌شود، هم‌زمان با سراسر کشور به تماشا بنشینند و این گام مهمی در توسعه‌ی فرهنگی و هنری شهرستان و توزیع عادلانه‌ی امکانات در کشور به شمار می‌آید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اسکو اولین شهرستان بعد از تبریز در استان آذربایجان شرقی است که سرمایه گذار بخش خصوصی در حوزه سینمایی اقدام به ساخت سینما می نمایند که تا چند ماه آینده و بعد از طی مراحل قانونی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

محرمی افزود: در زمانی که هر روز خبرهایی از بسته شدن سالن ‎ های سینما از نقاط مختلف کشور به گوش می ‎ رسید، خوشبختانه در استان ما این روند معکوس بوده و احداث سینماها روند رو به رشدی دارد به طوری که در اردیبهشت ٩٤ شاهد افتتاح ٧ سینما در استان بودیم .

وی ادامه داد: اسفندماه سال گذشته نیز همزمان ١٠ سالن سینما در استان افتتاح شد. اخیرا نیز در برنامه ‎ ای به مناسبت روز ملی سینما، سینمای جدیدی به مجموعه سینماهای استان اضافه شد و در مجموع تعداد ٤٧٢٤ صندلی با افتتاح این ١٧ سالن سینما طی سه سال گذشته به مجموعه سینماهای استان افزوده شده است .

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی حضور بخش خصوصی در این امر را بسیار افتخار آمیز دانسته و گفت: هم اکنون نهضت سالن سازی در عرصه سینمای استان آغاز شده است و در این روند هم مجتمع ‎ های تجاری و هم مجموعه ‎ های بخش خصوصی وارد کار شده اند .

در آیین افتتاح این سینما حجه‌الاسلام مرادپور امام جمعه و دکتر محمدزاده فرماندار اسکو و آقای محرمی معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حضور داشتند.




دیدگاهتان را بنویسید