کتاب Book

رشد ١٥ درصدی صدور مجوز نشر کتاب در آذربایجان‌شرقی

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از رشد پانزده درصدی صدور مجوز نشر کتاب در استان در سال ٩٧ خبر داد.

به گزارش تبریزآرت “وحید حسین‌زاده” گفت: بر اساس آمار مقایسه‌ای سال ٩٦ و ٩٧ ارائه شده از سوی دبیرخانه هیات نظارت بر نشر کتاب کشور، صدور مجوز نشر در آذربایجان‌شرقی پانزده درصد افزایش داشته و از رقم ١٧١٩ در سال ٩٦ به ١٩٨٤ در سال ٩٧ افزایش یافته است.

وی افزود: به تفکیک موضوع در موضوع کلیات انتشارات ٣١ عاشورا، در موضوع دین انتشارات عاصم، در موضوع علوم اجتماعی انتشارات پژوهش‌های دانشگاه، در موضوع هنر انتشارات طنین دانش،‌ در موضوع ادبیات انتشارات اختر و در موضوع کودک و نوجوان انتشارات فرشته بیشترین آمار نشر کتاب را به خود اختصاص دادند.

حسین‌زاده تصریح کرد: در سال ٩٧ انتشارات اختر با ١٣١ عنوان کتاب منتشر شده که ١٠٠ عنوان آن تالیف و ٣١ عنوان آن ترجمه بوده، در رده‌ی اول نشر کتاب در استان و در سطح کشور نیز جزو پنجاه ناشر پرکار سال ٩٧ قرار دارد.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل گفت: در سال ٩٧ ، آذربایجان‌شرقی در حوزه‌ی نشر کتاب پس از تهران، قم و خراسان رضوی از نظر آمار کتاب‌های منتشر شده ، در رده‌ی چهارم کشوری قرار گرفت




دیدگاهتان را بنویسید