رونمایی از پوستر اولین جشنواره تئاتر خیابانی شهر سردرود

رونمایی از پوستر اولین جشنواره تئاتر خیابانی شهر سردرود

طی آئینی پوستر اولین جشنواره تئاتر خیابانی شهر سردرود رونمایی شد.

“آرزو مبصر” رئیس شورای اسلامی شهر سردرود در نشست خبری اولین جشنواره تئاتر استانی این شهر با بیان اینکه فرهنگ و هنر لازمه پیشرفت شهرها و دستیابی به نتایج مطلوب است، اظهار داشت: در کنار فرهنگ‌سازی باید به موضوع هنر و هنرمندان اهمیت دو چندانی داده شود.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۵۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، افزود: حفظ ریشه‌های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، سطح دانش شهروندی و ارتقا بهبود زندگی شهروندی و پیوند بین شهروند و مشارکت شهروندان در ساخت یک شهر سالم است جزو اهداف و محورهای جشنواره است.

مبصر ادامه داد: هیئت انتخاب اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود پس از بررسی۵۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۰ اثر در بخش مسابقه و ۳ اثر در بخش جنبی را جهت حضور در اولین دوره جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود را اتخاب کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر سردرود اضافه کرد : یکی از فضایل شهرداری، خدمت به فرهنگ و فرهنگ‌سازی است؛ با توجه به اینکه اهالی شهر سردرود هنرمند هستند باید نوعی الگوسازی در استان و شهرداری اطراف رواج پیدا کند و شهرداری در کنار فعالیت‌های خدماتی و عمرانی، می‌تواند فعالیت‌های فرهنگی در راستای اعتلای فرهنگ شهروندی انجام دهد.

دبیر جشنواره تئاتر استانی شهر سردرود در خصوص محورهای مطرح در جشنواره، گفت: موضوع سردرود پایتخت تابلو فرش دستباف جهان، فرهنگ ایثار و شهادت، آسیب‌های اجتماعی ، ترویج کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، مشارکت در صرفه جویی در منابع انرژی، حفظ فضای سالم، مدیریت زباله محورهای اصلی این جشنواره هستند.

وی ادامه داد: داوران این جشنواره را پژمان شاهوردی ، مهدی سالهیان، رامین راستی را تشکیل می دهند.

اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی سردرود توسط شورای شهر و شهرداری شهرستان سردرود، از ۲۷ تا ۳۰ خردادماه در پایتخت تابلو فرش جهان برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید