علی محرمی

زیرساخت ها در امر تولید فیلم در استان فراهم شده‌ است

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، در نشست اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره فیلم تبریز با اشاره به اینکه زیرساختها در امر تولید و ساخت فیلم در استان فراهم شده‌است، اظهار داشت: تاسیس خانه‌ مستند، انجمن انیمیشن،‌انجمن سینماگران و خانه مستند‌،از اتفاقات خوبی است که در حوزه‌ی سینمای استان رقم خورده است.

به گزارش تبریزآرت، “علی محرمی” همچنین بهره‌برداری از پردیس‌های سینمایی درتبریز و راه‌اندازی چندین سالن سینما در شهرستان های استان را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه سینمای استان برشمرد و از احداث چندین پردیس سینمایی دیگر در سالجاری در استان خبر داد.

وی گفت: راه‌اندازی فضاهای فیزیکی سینمایی برای شهر فرهنگی تبریز مایه مباهات است و می‌تواند در جذب مخاطبان به سالن‌های سینما بسیار موثر باشد.

محرمی، تاکید کرد:‌احداث پردیس‌های سینمایی فقط مختص تبریز نیست بلکه این روند در کل استان در حال پیگیری و اجراست.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ورود و حضور بخش خصوصی و سرمایگذاری در حوزه‌ی فرهنگ و هنر را امری قابل تقدیر و شایان توجه دانست و اظهار امیدواری کرد تا این تحرکات در عرصه‌ی سینما باعث بالندگی و توسعه‌ی بیش از پیش هنر صنعت سینما در استان گردد.

وی با اشاره به اینکه به همت هنرمندان در حوزه های مختلف سینمایی اتفاقات خوبی رخ می دهد، گفت: در سالهای اخیر جشنواره‌های داخلی و بین المللی شاهد درخشش هنرمندان این خطه هستیم و حضور آثار سینمایی استان در جشنواره های کشوری و جهانی نمود برجسته‌ای داشته است.

محرمی، تصریح کرد: جشنواره فیلم تبریز، حضور فیلم های هشت کشور اروپایی در تبریز، جشنواره فیلم مستند حقیقت و… از جمله رویدادهایی است که طی سال گذشته در شهر تبریز برگزار شد.

وی گفت: تشکل های سینمایی در تبریز در سال گذشته تحرکات خوبی داشته اند که منجر به برگزاری جشنواره های مختلف از جمله فیلم تبریز نیز شده است.

معاون سینمایی اداره‌ی کل،‌ همچنین جشنواره‌ها را محل مناسبی برای انتقال افکار و اندیشه‌های اهالی فرهنگ و هنر دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری جشنواره‌هایی چون جشنواره فیلم تبریز، این شهر جایگاه اصلی خود در حوزه‌ی هنر سینما را باز یابد.

همچنین در این نشست “امیر مرتضوی” از فعالان حوزه‌ی سینمای استان و دبیر نخستین جشنواره فیلم تبریز نیز گفت: نخستین جشنواره فیلم تبریز اتفاقی مهم برای سینمای تبریز بود که ١٢٩ فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود و ٤٧ فیلم به بخش مسابقه راه یافت که طی پنج روز به رقابت پرداختند.

وی گفت: در طول این پنج روز ٦٠٠٠ نفر در برنامه های اصلی و جنبی جشنواره حضور یافتند که رقم قابل توجهی است و نشان از رونق سینمای استان دارد.

مرتضوی میزبانی از اساتید و سینماگران برجسته در تبریز، برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم‌ها، کارگاه‌های متعدد آموزشی و… تجلیل از پیشکسوتان عرصه‌ی سینما را از دیگر برنامه های قابل توجه نخستین جشنواره فیلم تبریز عنوان کرد.




دیدگاهتان را بنویسید