سمیه فرضی عکاس جوان تبریزی رتبه اول تک عکس مستند ایران را بدست آورد

به گزارش خبرنگارتبریزآرت به نقل از  مهر، در مراسم عکس سال مطبوعاتی ایران که با تلاش انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران برای بار دوم  دیروز در خانه هنرمندان تهران برگزار شد، عکاس جوان تبریزی سمیه فرضی،  توانست مقام نخست بخش “تک عکس مستند” رابدست آورد.

وی درحالی عصر دیروز این جایزه مهم را در تهران از آن خود کرد که صبح آن نیز در هشتمین جشنواره ملی و بین‌المللی عکس فیروزه تبریز مقام دوم بخش عکس موبایلی را بدست آورده بود.

سمیه فرضی متولد سال ۱۳۶۴ و کارمند شهرداری تبریز است. او فارغ‌التحصیل مهندسی عمران در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه تبریز است و به تازگی عکاسی را شروع کرده است.

فرضی  آموزش عکاسی را به طور جدی در نزد علی حامد حقدوست، عکاس بنام مستند کشور که پارسال همین جایزه را در همین جشنواره کسب کرده بود فراگرفته است.

او می گوید: «به هنر همیشه علاقه داشته‌ام اما مشغله درسی مجال  نمی‌داد که در رشته هنری مورد علاقه‌ام کار کنم اما در سال‌های اخیر سعی کرده‌ام برای عکاسی وقت بگذارم».

فرضی مدت زمان آموزش مفیدش از حامد حقدوست را ۸ماه عنوان می کند و درباره استادش اظهار می کند: «ایشان با دلسوزی تمام کنار من بودند و به من کمک کردند که در عکاسی موفق شوم و حالا جایزه‌ام را مدیون ایشان می‌دانم.»

او داشتن علاقه و جدیت را در کنار داشتن استادی خوب رمز پیروزی می‌داند و می‌گوید: «شاید رشته و کارم با عکاسی ظاهرا ارتباط نداشته  باشند اما در محل کارم با افراد زیادی سر و کار دارم و همین ارتباط زیاد با انسان ها باعث می‌شود که در عکاسی مستند موفق‌تر عمل نمایم.»

این عکاس جوان اعتقاد دارد عکاس مستند باید یک شخصیت مردمی داشته باشد و علاقه خاصی به انسان ها بورزد؛ به صورتی دیگر عکاس مستند می‌بایست درد و سختی های جامعه و مردم را درک و لمس کند و به همین خاطر است که عکاسی مستند جایگاه فوق العاده ای در بین شاخه‌های مختلف عکاسی دارد.

وی در نظر دارد در آینده حرفه‌ای‌اش از سوژه‌ها و موضوعاتی که در نظر دارد مجموعه عکس مستند تهیه کند و تلاشش در زندگی نیز افزایش دادن معلوماتش در حوزه‌های مختلف خواهد بود.

محمد بقال‌اصغری، دیگر عکاس جوان تبریزی نیز در مراسم اهدای نشان عکس سال مطبوعاتی ایران که برگزار شد، به عنوان نامزد نهایی بخش مجموعه‌عکس مستند انتخاب شده بود.



محمدامین دوازده سالی مشغول عکاسی بوده. او علاقه‌ی زیادی به ادبیات و موسیقی دارد.


دیدگاهتان را بنویسید