محمد محمدپور

صنایع دستی مطمئن‌ترین جایگزین برای کالاهای نفتی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی صنایع دستی، حوزه‌ی فرهنگ و هنر و گردشگری بی شک مطمئن‌ترین حوزه‌ برای جایگزینی کالاهای نفتی و سایر منابع در کشور است، گفت: هنرمندان زحمات زیادی را برای تولید یک کالای هنری متحمل می‌شوند.

محمد محمدپور در حاشیه آیین افتتاحیه نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی تبریز در گفت‌وگو با خبرنگاران، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان این‌که تولید و فروش در صنایع دستی باید گسترش یابد، گفت: معتقدم اگر مردم باور کنند که اثر هنری در منزل، محل کار و نقاط مختلف شهری می‌تواند فضایی آرام و تحرک ایجاد کند، بی شک به سمت مصرف کالاهای فرهنگی و هنری حرکت خواهند کرد.

وی با بیان این‌که برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری حوزه‌ی مولد بوده و می‌تواند سهم و نقش موثری در رونق اقتصادی، اشتغال و تولید ناخالص کشور داشته باشد، اظهار کرد: حوزه‌ی صنایع دستی در کشور ما ناشناخته مانده ولی حوزه‌ای بالقوه و بالفعل بوده و دارای ظرفیت بزرگی است که می‌توان با معرفی آن از ظرفیت‌های گسترده‌ی صنایع دستی بهره برد.

وی ارتقا ذائقه‌ی مردم را برای مصرف اقلام هنری و فرهنگی کشور ضروری دانست و گفت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی در آشنایی مردم با نوآوری‌ها و ظرفیت‌های تولید کشور موثر است و همچنین عرصه‌‌ای برای تعامل تولیدکنندگان حوزه صنایع دستی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: کالاهای هنری می‌توانند ارزش افزوده ایجاد کرده و هیچ وقت ارزش خود را از دست ندهند بلکه بالعکس ارزش آن‌ها با گذر زمان افزایش می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با تاکید به افزایش مصرف داخلی در حوزه‌ی صنایع دستی، گفت: علاوه بر افزایش مصرف داخلی کالاهای هنری و فرهنگی، باید نسبت به صادرات کالاهای هنری و فرهنگی و صنایع دستی اهتمام جدی بورزیم؛ چرا که صنایع دستی معرفی هویت فرهنگی، تاریخ فرهنگ و هنر سرزمین اجدادی ما است.

وی با بیان این‌که سال ۹۷، در حوزه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حدود ۲۱۰ نمایشگاه و نزدیک دو هزار و۵۰۰ روزمکان برگزار شده است، گفت: در تمامی این نمایشگاه‌ها فروش آثار هنری ترغیب و شاهد استقبال گسترده‌ی مردم شدیم.

وی بیان کرد: اداره کل ارشاد از تمامی هنرمندان در زمینه‌ی برپایی نمایشگاه‌ها و اعزام آن‌ها به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور حمایت می‌کند، در حوزه‌های مختلف از جمله موسیقی، تئاتر و سینما نیز جهش‌هایی داشته‌ایم که قابل توجه بوده و ما را به آینده امیدوار می‌کند.

محمدپور با بیان این‌که سال ۹۷، حدود ۳۷۰ هزار نفر به تماشای تئاتر رفتند، گفت: سال گذشته با خرید بلیط، ۱۰ میلیارد تومان گردش مالی در حوزه‌ی تئاتر استان انجام شده است که امیدوارم سال جاری در این حوزه جهش ایجاد شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال گذشته ۵۷۶ هزار نفر از سینماها استقبال کرده‌اند که این آمار نشان می‌دهد اگر همواره آثار فاخری تولید شود، قطعا مردم نیز نسبت به این حوزه‌ها از خود رغبت نشان خواهند داد.




دیدگاهتان را بنویسید