علیرضا کوشک جلالی امروز در تئاتر شهر تبریز به نمایش تیغ کهنه نشست + ویدیو

علیرضا کوشک جلالی در نمایش تیغ کهنه به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی در تئاتر شهر تبریز حضور یافت.

علیرضا کوشک‌جلالی نمایشنامه‌نویس، کارگردان و مدرس تئاتر مقیم آلمان وعضو اتحادیه کارگردانان آلمان است.

وی ۱۰ نمایشنامه به زبان آلمانی نوشته و بیش از ۳۵ نمایشنامه را نیز کارگردانی کرده است. همچنین اولین نویسنده ایرانی می باشد که توانست با نمایشنامه «با کاروان سوخته» جایزه نمایشنامه نویسی آلمان را دریافت کند ، شایان ذکر است علیرضا کوشک جلالی به عنوان اولین نویسنده ایرانی موفق شد نمایشنامه «سوسیس با گاز خردل» را در تئاتر دولتی آلمان به روی صحنه ببرد. غالبا در آثار این کارگردان و نویسنده ارزشمند ایرانی، جستجو برای کشف ریشه های مشترک فرهنگ ایرانی و اروپایی مشهود است.

کوشک جلالی که از ۲۵ سال قبل نوشتن را آغاز کرده، با نگارش نمایشنامه با کاروان سوخته، جایزه نمایشنامه‌نویسی مردمی آلمان را در سال ۱۹۹۱ از آن خود کرد.

از آثار به اجرا در آمده این کارگردان در ایران، می‌توان به خدای کشتار، “راهزنان”، “نورا”، “مسخ و پابلو نرودا”، “آخرین عاشق سینه چاک”، “بازرس”، موسیو ابراهیم و گل‌های قرآن و “شوایک در جنگ جهانی دوم” اشاره کرد. موسیو ابراهیم، از طرف انجمن منتقدان خانه تئاتر به عنوان بهترین اجرا در سال ۱۳۸۶ انتخاب شد. همچنین ۳ اثر علیرضا کوشک جلالی با نام‌های پابلو نرودا، پوزه چرمی و با کاروان سوخته، در سال‌های اخیر در زمره نامزدهای بهترین اجراهای کشور آلمان بوده‌اند.



عکاس، طراح، نقاش و انیماتور. موسس Az-Photo.com و TabrizArt.com


دیدگاهتان را بنویسید