کاظم گیتی نورد

متولیان فرهنگی و دستگاه‌ها “آثار هنری” را خریداری کنند

یک هنرمند خوشنویس گفت: متولیان مسایل فرهنگی و هنری، حوزه هنری، نهادهای دولتی و… باید در رابطه با خرید آثار هنری پیشقدم شده و خریداری و حمایت کنند، تا بحث خرید آثار هنری در جامعه فرهنگ سازی شود.

کاظم گیتی نورد در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، در این خصوص اظهار کرد: چنانچه یک نهاد دولتی در این رابطه پیشقدم شود و خود را موظف به خرید آثار هنری بداند، موجب اشاعه این حرکت در بین عامه‌ی مردم نیز می‌شود و مردم نیز به این سمت متمایل و ترغیب خواهند شد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد هنر بیان کرد: خوشبختانه اخیرا حرکت‌های خوبی در تبریز کلید خورده و نمایشگاه‌هایی در این رابطه برپا می‌شود، این حرکت‌ها قابل تحسین است اما آنگونه که باید و شاید در جامعه و به ویژه در تبریز فرهنگ خرید آثار هنری جا نیفتاده و مردم رغبت چندانی برای خرید آثار هنری نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به شکل گیری یک سری جریان‌ها در تبریز در راستای توسعه‌ی اقتصاد هنر و فروش آثار هنری، گفت: برخی هنرمندان و موسسات هنری در این رابطه تلاش می‌کنند و با در معرض فروش قرار دادن آثار هنری سعی دارند تا اقتصاد هنر را اشاعه داده و در رابطه با خرید آثار هنری فرهنگ‌سازی کنند.

گیتی‌نورد فروش آثار هنری را در معیشت و زندگی هنرمندان بسیار بااهمیت دانست و افزود: این موضوع در زندگی هنرمند بسیار تاثیرگذار بوده و به فروش رسیدن آثار خلق شده توسط هنرمندان بر روی معیشت‌شان اثرگذار است.

وی تاکید کرد: هنرمند وقتی می‌بیند اثری که خلق کرده به فروش رسیده و در خانه‌های مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد، در نتیجه انگیزه‌ی مضاعفی کسب کرده و موجب می‌شود که او هدفمند، با خلاقیت و فراغ خاطر بیشتری اقدام به خلق آثار هنری کند.

این هنرمند خوشنویس برپایی سومین نمایشگاه فروش آثار هنری در تبریز را حرکتی بسیار خوب و مثبت دانست و تاکید کرد: خوشبین هستم که این نمایشگاه نتایج خوبی خواهد داشت و در سال‌جاری نیز پربارتر از دوره‌های قبل برپا شده و استقبال خوبی را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: انتظار داریم آنانی که از نظر اقتصادی توانایی بالایی دارند به مسایل هنری توجه کرده و رسانه‌ها نیز در این رابطه فرهنگ‌سازی کنند.

کاظم گیتی نورد، مدرس و عضو رسمی انجمن خوشنویسان ایران بوده و بصورت حرفه‌ای به مدت ۲۰ سال است که در رشته‌ی خوشنویسی فعالیت و خلق اثر می‌کند. دو اثر خوشنویسی این هنرمند در سومین نمایشگاه فروش آثار هنری تبریز در معرض فروش قرار داده می‌شود.

گفتنی است، سومین دوره آرت اکسپوی تبریز (فروش آثار هنری) توسط موسسه شمس تبریزی و با مشارکت مجتمع تجاری و تفریحی لاله پارک، شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در رشته‌های “نقاشی، مجسمه، خوشنویسی و عکس” از ۲۴ الی ۲۸ آبان ماه سال‌جاری در هتل کایا لاله پارک برگزار می‌شود.




دیدگاهتان را بنویسید