محمد محمدپور

محمد محمدپور: نستعلیق، بخشی از تاریخ تبریز است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ثبت میراث فرهنگی ناملموس «تبریز خاستگاه نستعلیق» را گامی در مسیر حفظ تاریخ شهرمان معرفی کرد.

به تبریزآرت، محمد محمدپور در آیین رونمایی از سند ثبت میراث فرهنگی ناملموس هنر خوشنویسی خط نستعلیق «تبریز خاستگاه نستعلیق»، این اقدام را تلاشی بسیار ارزشمند و شایسته قدردانی دانست.

به گفته وی، خط نستعلیق در قرن هشتم هجری، توسط میرعلی تبریزی وضع شده و در کنار مصادیق دیگری همچون ربع رشیدی و آموزش های گسترده علمی و دستاورد های فرهنگی و هنری پرشمار، امروزه یکی از نمادهای بارز فرهنگ و هویت اسلامی و ایرانی محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: خط نستعلیق در تمام جهان، با معیار و اسلوبی که در تبریز و توسط میرعلی تبریزی، بنا نهاده شده، شناخته می شود و لازم است این شناسه جهانی در شهر تبریز هم به خوبی معرفی شود.

محمدپور، همکاری صورت گرفته میان نهادهای مختلف فرهنگی شهر تبریز برای برپایی این نمایشگاه و گرامیداشت این ثبت ملی ارزشمند را زمینه ساز توسعه این همکاریهای و اثرگذاری در ساحت فعالیتهای فرهنگی برشمرد.

گفتنی است طی مراسمی از لوح ثبت ثبت میراث فرهنگی ناملموس هنر خوشنویسی خط نستعلیق «تبریز خاستگاه نستعلیق» با حضور مقامات استانی و کشوری رونمایی شد.




دیدگاهتان را بنویسید