نمایشگاه آثار راه یافته به آرت فر آکسفورد در تبریز

معصومه خضرلو برگزار کننده این نمایشگاه خود را چنین معرفی می کند: “بنده کارمند آموزش پرورش بودم و مدتی را نیز در هنرستان کار کرده ام و با هنرمندان زیادی در آنجا آشنا شدم و پی به مشکلات آنها  از آن جمله مشکل فروش آثارشان بردم. بعد از مدتی تحقیق به این نتیجه رسیدم که بازار هنر در ایران چندان رونقی ندارد و برعکس ایران، در کشورهای دیگر دنیا این بازار خوب و پر رونق است. تصمیم به فعالیت در این عرصه گرفتم. بنابراین تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی با گرایش تجارت بین الملل گرفتم. چون اگر فردی بخواهد فعالیت نماید باید از یکسری پروتکل ها و ضوابط مربوطه آگاه باشد. موضوع پایان نامه ام را نیز در مورد عوامل موثر بر فروش آثار هنری در بازارهای ایرانی انتخاب کردم. از این طریق با گالری های مطرح جهانی ارتباط برقرار کردم. بعد از فارغ التحصیلی فعالیت خودم را در زمینه معرفی و فروش آثار هنری با این گالری ها شروع نمودم، اما متاسفانه یکسری از محدودیت ها از جمله تحریم ها باعث شدند که مشکلات بانکی بوجود آید و بعد از ارسال اثر، ضمانتی بابت برگشت هزینه وجود نداشته  باشد. به همین دلیل از فروش آثار به این شکل منصرف شدم و تصمیم به ارائه و فروش نقدی آثار در نمایشگاه های هنری در خارج از کشور گرفتم. از این سو اقدام به ارائه فراخوان به آرت فرهای بین المللی کردم. و اکنون هر سه ماه یک بار آثار هنرمندان را بعد از اعلام فراخوان در یک آرت فر ثبت نام می کنم.”

وی همچنین افزود: “فیلد کاری بنده برای هنرمندان نوظهوری است که البته محدودیت سنی نیز ندارد. هم اکنون من در زمینه نقاشی بیشتر کار می کنم البته نوع هنر برای بنده چندان مهم نمی باشد و ممکن است در حوزه های هنری مختلف مثل عکاسی نیز کار نمایم. مهم برای من خود هنر است.”

معصومه خضرلو چالش های موجود را چنین بیان می کند: “چالش های موجود در این راه بسیار هستند از جمله اینکه هنرمندان انسان های بسیار حساسی می باشند و اکثرا در انجام کارشان چندان منظبط نیستند که گاها منجر به تنش هایی می گردد ولی البته ما با این موضوع کنار می آییم. اما بزرگترین چالش مسائل بانکی می باشد که اگر حل شود بسیاری از مشکلات برطرف می شود.”

خضرلو در مورد هنر تبریز گفت: “تبریز یک شهر هنر پرور است و هنرمندان زیادی دارد. اما یک مشکل دارد و آن این است  که خرید آثار هنری در آن وجود ندارد. یک فرد تبریزی دوست دارد برای یک ظرف نقره پول بدهد و بخرد ولی یک تابلو نقاشی نمی خرد در صورتی که اگر خانواده ای اثر هنری اورجینال مثل نقاسی بخرد و در خانه خود نصب نماید حتما درک خواهند کرد که چقدر روح و فضای خانه عوض می شود.”

معصومه خضرلو در مورد این نمایشگاه چنین می گوید: “این نمایشگاه برگزیدگان آرت فر آکسفورد می باشد و ۲۸ اثر از ۱۶ هنرمند حضور دارد. بعد از اتمام نمایشگاه همه آثار که متعلق به هنرمندان ایرانی می باشند به آرت فر آکسفورد فرستاده خواهند شد. البته همه هنرمندان ایرانی ساکن ایران نیستند ولی علاقه مند به این موضوع هستند که از طریق ایران در این آرت فرها شرکت کنند. از جمله هنرمند خوب یلدا امیر جواهری که در کشور ایتالیا و در رشته نقاشی مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند دارای دو اثر در این نمایشگاه می باشند.”

هنرمندان این نمایشگاه به ترتیب:
یلدا امین جواهری، ناهید برادران اسکندانی، بهارک پوررحیمی، فاطمه جعفرلو، عاطفه حسینی، هستی خادمی، سمیرا خوش روان، مجتبی رستمی، ملیحه رستمی، هلیا سلمانی، جواد غفاری، نوید میرزایی، مینا نادری، هانی نجم، سمیرا میس نوش مهر و شراره یقینی.

همچنین این نمایشگاه ار امروز ۷ لغایت ۱۰ بهمن از ساعت ۱۵ الی ۱۹ جهت بازدید علاه مندان دایر خواهد بود.

محل نمایشگاه: خیابان امام خمینی، نرسیده به آبرسان، خانه فرهنگ، طبقه اول، نگارخانه استاد علی اکبر یاسمی.



معصومه کارشناسی طراحی صنعتی است و چند سالی است که در عرصه هنر فعالیت می کند علاقه زیادی به ادبیات و سینما دارد.


دیدگاهتان را بنویسید