نمایشگاه آثار لیلا صبوری با عنوان «هر کدام حکایتی هستیم»

نمایشگاه آثار لیلا صبوری با عنوان «هر کدام حکایتی هستیم»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عکاسی آذفوتو، در آذر ماه سال ۱۳۹۶ نمایشگاه “کدخدایان دریاچه” در کشتی مداین بندر شرفخانه برگزار شد. لیلا صبوری در این نمایشگاه با انتخاب کشتی‌های بر نمک نشسته، به عنوان محل ارائه عکس‌های ناخدایان دریاچه ارومیه، بر مفهوم مکان و خاطره تاکید داشت. او در ادامه این نگاه این بار نمایشگاه عکس”هر کدام حکایتی هستیم” را در شهر تبریز برگزار خواهد کرد. مفهوم مورد تاکید در این نمایشگاه حکایت آدم‌ها است.

مرتضی تیموری، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در استیتمنت این نمایشگاه آورده است:
“زندگی همواره به وضوح در قشای کالبد بیرونی‌اش ظهور می‌کند. حیاتی که در ثبوت لحظه‌ای ناب از خود بیرون می‌جهد و عکس واقعیت‌های سرکش و غیرقابل دسترسِ داستان‌های انسان‌ها را متوقف می‌کند. روایت‌هایی خالص از بطن جامعه. روایت‌هایی که صبوری بر تن قهرمان‌هایش پوشانده. آنها همگی شبیه همند. اما در عین حال تفاوت‌هایی آشکار دارند. ساده‌اند اما پیچیدگی‌هایی ناپیدا آن‌ها را احاطه کرده. عشق، مرگ، وقایع کودکی، داشته‌ها و حسرت‌ها، جنگ، زندان… قهرمان هر کدام از عکسها لایه به لایه‌ی حیات‌شان را نوشته‌اند. حکایت زندگی‌شان را پوشیده‌اند. با لباس‌هایی که در آغوش‌مان می‌گیرد. و اکنون پوستی دوباره از تن آن‌ها شده است و شکل و بو گرفته. ” ما ” شده‌اند.
دریچه‌ای معقول از توجه صبوری به آدم‌های پیرامونش؛ با زبانی که در همه جای دنیا فهمیده می‌شود، گشوده شده است. میان فرهنگ‌ها و ملت‌ها پل می‌زند و ” خانواده بشر ” را به هم پیوند می‌زند. عکس‌های او غم و شادی، یافته‌ها و گم گشته‌ها و لحظه‌های کم نظیر قهرمان‌هایش را بازگو می‌کند. به قلم خودشان؛ بر تن خودشان. آنها حکایت‌هایشان را برای او نوشته‌اند بلکه آرامشی تجربه نشده به سراغ‌شان بیاید. آن‌ها روایت‌شان را بازی می‌کنند، همچون نمایشی در خانه‌ای قدیمی.”

افتتاحیه: جمعه ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۶
زمان ۲۰ الی ۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۶
ساعات بازدید: ۱۵ الی ۱۹
مکان: تبریز، خیابان امام خمینی، نرسیده به چهارراه منصور، کوچه سیدزاده، پلاک ۱۳، فرهنگسرای هنری کیاوش




دیدگاهتان را بنویسید